نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

معاون رئیس‌جمهور: قانون حمایت حقوقی از سازمان‌های مردم‌نهاد در مجلس پیگیری می‌شود

به گزارش خبرشهر، معصومه ابتکار صبح امروز در کارگاه آموزشی تشکل‌های اجتماعی زنان و خانواده با بیان اینکه در زمینه تشکل‌های مردم‌نهاد راه افرادی همچون مولاوردی که آن را ریل‌گذاری کردند را همواره دنبال می‌کنیم اظهار داشت: یکی از مشکلات مدیریتی این است که مدیران جدید کمترین توجه را به دستاوردهای گذشته دارند این در حالی است که از تمام تجربیات مدیران دوره‌های قبل نیز باید استفاده شود.
وی بیان کرد: با همّت همکاران در مجلس، دولت، شوراها و سازمان‌های مردم‌نهاد این مسیر را به پیش می‌بریم و در این راستا نشست‌های تخصصی در دو محور اساسی برنامه‌ریزی جنسیتی و همچنین کارگاه‌های تخصصی برای سازمان‌های مردم‌نهاد برگزار می‌شود.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده افزود: حمایت از تشکل‌های مدنی جهت توان‌افزایی جامعه مدنی در رویارویی با شرایط مختلف اجتماعی دنبال می‌شود چرا که نگرش جامعی نسبت به موضوعات دارند به علاوه سازمان‌های مردم‌نهاد باید حمایت حقوقی داشته باشند که قانون حمایت از آن‌ها در مجلس پیگیری می‌شود و در این صورت اجازه شبکه‌سازی به سازمان‌های مردم‌نهاد داده می‌شود.
ابتکار با اشاره به ضرورت تخصص‌محور بودن نهادهای مدنی عنوان کرد: سازمان‌های غیردولتی به صورت تخصصی باید به موضوعات مختلف بپردازند ضمن اینکه در جذب نیروی داوطلب و بسیج اجتماعی نیز نقش مهمی ایفا کنند تا درگیر سازوکارهای دولت‌نما نشوند و بتواند مشارکت اجتماعی را جلب کنند.
وی ادامه داد: جلب مشارکت مالی و تجهیز مالی سازمان‌های مردم‌نهاد از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که سازمان‌های مردم‌نهاد نقش مهمی در دیده‌بانی دارند و می‌توانند با نقد مشفقانه خود نقش مؤثری ایفا کنند.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در شرایطی که با جنگ اقتصادی و روانی روبه رو هستیم و دشمن تلاش دارد تا امید و نشاط را از جامعه بگیرد باید شرایط را برای حضور پررنگ سازمان‌های مردم‌نهاد در پیشبرد اهداف متعالی جامعه فراهم کرد.
ابتکار در پایان با بیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد باید سازوکارهای خودمراقبتی و خودنظارتی داشته باشند خاطرنشان کرد: سکونتگاه‌های غیررسمی در شهرستان‌های تهران به وجود آمده که معضلات زیست‌محیطی و اجتماعی بسیاری دارد که امید است استاندار جدید با اشرافیت به این موضوعات آن‌ها را پیگیری و برطرف کند.

 

منبع: تسنیم

 

مطالب مرتبط:

معاون رئیس‌جمهور: ورود بخش خصوصی در حمایت از ورزش بانوان فراهم شود

معاون رئیس‌جمهور: دلار به کمتر از ۷ هزار تومان می‌رسد

خروج از نسخه موبایل