نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

مجوز جدید در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان تهران صادر نمی‌شود

به گزارش خبرشهر،  انوشیروان محسنی بندپی امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران با اشاره به اینکه خط‌مش و راهبرد اصلی در استان تهران هم‌افزایی، هم‌گرایی و انسجام جهت توسعه استان است اظهار داشت: توسعه در هر بخش از استان تهران به سبب تبعیت از رهیافت‌های سند آمایش سرزمین حاصل شده که در آن ظرفیت‌های نسبی و تحولات جمعیتی مشخص است و می‌تواند در ارائه راهبردهای توسعه‌ای مؤثر باشد.‌

وی با بیان اینکه سند توسعه استان سندی از پایین به بالا است که با نظر کارشناسان حوزه‌های تخصصی تبیین شده و باید ملاک عمل دستگاه‌های اجرایی باشد بیان کرد: همه باید سند توسعه استان را به عنوان سند فرابخشی ملاک عمل قرار داد چرا که همه مدیران دستگاه‌های استان تهران مکلف هستند اخلاقاً و شرعاً برای توسعه استان تهران کار کنند.

 

یشرفت فیزیکی پروژه‌ها در استان تهران بین ۲۰ تا ۳۰ درصد در نوسان است

 

استاندار تهران با بیان اینکه کاهش بودجه ۹۷ نسبت به بودجه ۹۶ ناشی از عدم توجه و تلاش لازم بوده است گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ درصد در نوسان است که باید در این بخش قوی‌تر اقدام شود که در این زمینه مدیران هر چه وقت بخواهند برای تقویت امور زیرساختی استان زمان می‌گذاریم.

محسنی بندپی با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان تهران ۱۲٫۲ درصد است بیان کرد:  ۸۵۰ هزار نفر جمعیت در روستاهای استان تهران ساکن هستند که ۱٫۵  میلیارد تومان بودجه اشتغال برای آن‌ها در نظر گرفته شده است و باید از این ظرفیت برای افزایش اشتغال‌زایی استان بهره برد.

 

تعریف هویت مستقل حقوقی و اجرایی برای بانک‌های استان تهران

 

وی ادامه داد: باید یک هویت مستقل حقوقی و اجرایی در حوزه بانک‌ها برای استان تهران تعریف شود و جهت تعامل بیشتر مدیران بانک‌ها در حوزه‌های مختلف باید در جلسات استانداری حضور داشته باشند چرا که بانک‌ها ابزار اقدامات در طرح‌های گردشگری و توسعه‌ای استان هستند.

استاندار تهران با بیان اینکه اولویت در حوزه راه و شهرسازی استان تهران  توسعه حمل و نقل ریلی است عنوان کرد: در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان تهران، نوسازی و بازسازی صنایع موجود را دنبال می‌کنیم ضمن اینکه مجوزهای جدید فقط برای صنایع سبز و کمتر آلاینده صادر می‌شود.

 

هیچ سکونتگاه‌ غیررسمی جدیدی در استان ایجاد نمی‌شود

 

محسنی بندپی همچنین با اشاره به وضعیت اجتماعی استان تهران اظهار داشت: باید تلاش شود تا هیچ سکونتگاه‌ غیررسمی جدیدی در استان ایجاد نشود و سکونتگاه‌های غیررسمی قدیمی نیز باید به سرعت ساماندهی شوند چرا که استان تهران سرریز آسیب‌های اجتماعی است و ۶۵ درصد کودکان کار استان تهران اتباع خارجی هستند.

وی بیان کرد: باید پذیرش و مشکل خانواده کودکان کار بررسی شود و با شرط عدم تمکن مالی خانواده کمیته امداد و بهزیستی وارد موضوع شوند چرا که وقتی کودکی سه تا چهار مرتبه با یک مشخصات در چهارراه‌ها دیده شود به این معنا است که برای مرتبه پنجم آن خانواده صلاحیت لازم را نداشته و جهت سلب حضانت آن فرزند باید اقدام شود.

 

شهرداری برای ساماندهی معتادان متجاهر پای کار بیاید

 

استاندار تهران افزود: برای معتادان متجاهر در تهران ۱۵ هزار ظرفیت ایجاد شده که باید چهره شهر را تغییر داد و شهرداری باید در این زمینه پای کار بیاید.

محسنی بندپی با تأکید بر لزوم مقابله با آلودگی هوا عنوان کرد: حمل و نقل و آلودگی هوا چالش امروز تهران است که توسعه مترو تهران در این زمینه مؤثر است و در این راستا این ظرفیت وجود دارد که مدت زمان حرکت مترو از ۸ دقیقه به ۳ دقیقه برسد.

وی سپس با اشاره به مشکل پسماندها به ویژه در جنوب تهران گفت: پسماندها سبب آلودگی آب‌های زیرزمینی می‌شوند و نقش مخربی به ویژه در جنوب تهران دارند چرا که ظرفیت تصفیه‌خانه‌ها نهایی نشده و فاضلاب‌ها وارد سفره‌های زیرزمینی به ویژه در جنوب تهران شده و در آنجا انباشت می‌شود که استفاده از آن‌ها مخاطراتی هم برای سلامت انسان و هم تولیدات کشاورزی دارد.

 

نمایندگان استان تهران بیشتر به موضوعات استانی توجه داشته باشند

 

استاندار تهران با اشاره به لایحه بودجه ۹۸ گفت: نمایندگان استان تهران بیشتر به موضوعات ملی می‌پردازند این در حالی است که باید به موضوعات استانی هم توجه داشته باشند، در بودجه سال ۹۸  ظرفیتی را برای استاندارها ایجاد شده که حذف سه دهک از یارانه بگیرها است که در این زمینه لیست پروژه‌ها را در سایت قرار می‌دهیم که اگر کسی تمایلی به دریافت یارانه‌اش نداشته باشد یارانه‌ها برای تکمیل پروژه‌ها هزینه شود که رسانه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در این زمینه باید اطلاع‌رسانی وکمک کنند تا اثربخشی بیشتری داشته باشد.

محسنی بندپی در مورد مصوبات سفر رئیس‌جمهور در تهران و شهرستان‌های آن خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی به موقع و پیگیری می‌تواند زمینه افزایش اعتبارات را فراهم کند، که با دریافت گزارش از وضعیت موجود و اولویت‌های دستگاه‌های مختلف استان تهران باید در قبال تعهدات و مسئولیت‌هایی که پذیرفته‌ایم وقت بگذاریم؛  از این‌رو برای توسعه و رشد شاخص‌های استان نباید از هیچ تلاشی فروگذار کرد.

 

منبع: تسنیم

 

مطالب مرتبط:

خط ریلی غرب استان تهران به‌زودی اجرایی می‌شود

۳۵ هزار هکتار بیابان منشا تولید گرد و غبار در استان تهران

خروج از نسخه موبایل