نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

فرماندار ملارد : در مبارزه با مواد مخدر نیازمند آموزش های اصولی و هدفمند هستیم.

به گزارش خبرشهر،  حسین توکلی کجانی فرماندار شهرستان ملارد با بیان این نکته که یکی از راههای اصلی در پیشگیری از کشیده شدن به مصرف مواد مخدر، ارائه آموزش و تشریح عواقب جبران ناپذیر ابتلاء به این مواد در بین اقشار جامعه خصوصا جوانان و خانواده ها می باشد گفت: باین آموزش ها بایستی اصولی ، هدفمند و برای جامعه های هدف ، جداگانه تعریف و ارائه شود .
وی افزود بدیهی است برای رسیدن به نتیجه مطلوب ، ضروریست  آموزش ها برای افراد مبتلاء ، بانوان ، دختران و پسران متفاوت بوده و برای هر کدام از اساتید و مشاورین متخصص و مخصوص به آن استفاده گردد.
فرماندار ملارد توجه و حساسیت بر روی افراد آسیب پذیر و در معرض خطر همچون پسران نوجوان  وجوان را مورد تاکید قرار داد و برگزاری کلاس های مشاوره برای این قشر از جامعه و کنترل و نظارت بیشتر خانواده های آنان را خواستار شد .
توکلی کجانی افزود این دقت و وسواس درباره جوانان ، سلامت افراد و خانواده ها را تضمین و آسیب های جامعه  را در سال های آینده کم خواهد کرد. رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ملارد که در جمع اعضای این شورا در سالن جلسات فرمانداری سخن می گفت  این نکته را هم یادآور شد که بیمار انگاشتن معتادین به واسطه ارائه خدمات متعدد درمانی و مراقبتی همانند احداث کمپ های ترک اعتیاد و غیره ، نتیجه بخش بوده و باید اذعان داشت معضلات اقتصادی خانواده ها در کشیده شدن جوانان به مصرف مواد مخدر بی تاثیر نیست .
تحلیل و ارزیابی اطلاعات و آمار اعلام شده از سوی دستگاههای مختلف و کشفیات صورت گرفته ، تداوم طرح های ضربتی جمع آوری فروشندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر ، تشدید کنترل و نظارت بر عطاری ها و جابجائی مراکز نگهداری موقت معتادین از محدوده های شهری از موضوعاتی بود که در آخرین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ملارد مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت .
فرماندار ملارد بکارگیری تجربیات و اجرای طرح های موفق و موثر سایر شهرستان ها ، اجرای دقیق تفاهم نامه های آموزشی و مشاوره ای بین نهادهای مرتبط از قبیل آموزش و پرورش ، شبکه بهداشت ، بهزیستی و ناحیه مقاومت بسیج و همچنین فعال تر شدن واحد اجتماعی اداره آموزش و پرورش را در مقابله و مبارزه با مواد مخدر به ویژه در بین دانش آموزان  را موثر دانست .
گفتنی است در این جلسه مصوبات جلسه قبل این شورا مطرح و هر کدام از دستگاهها گزارش اقدامات و تکالیف محوله در قبال این مصوبات را توضیح دادند .

 

منبع: فرمانداری ملارد

 

مطالب مرتبط:

خروج از نسخه موبایل