نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

استانی شدن انتخابات مجلس مانع از خرید رأی در زمان انتخابات می‌شود

به گزارش خبرشهر، قاسم میرزایی‌نیکو با اشاره طرح استانی شدن انتخابات مجلس اظهار داشت: وجود معضلاتی همچون مشکلات قبیلگی، خرید رأی و غیره سبب طرح چنین موضوعی شد که در صورت تصویب آن در شورای نگهبان تلاش داریم تا با تدوین اساس‌نامه‌ای در این زمینه از وقوع چنین مشکلاتی جلوگیری کنیم.
وی افزود: در طرح استانی شدن انتخابات مجلس نمایندگان علاوه بر اینکه باید منتخب  مردم شهرستان حوزه انتخابیه خود باشند باید مورد تأیید مردم حوزه انتخابیه استان خود نیز قرار بگیرند به این صورت که کاندیداهای انتخابات مجلس برای احراز نمایندگی باید حداقل ۱۰ درصد رأی از حوزه انتخابیه خود و بیشترین رأی را از استان مربوطه خود کسب کنند.
نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی سپس با اشاره به تعدد روستاهای شهرستان دماوند و مشکلات پیش‌روی آن‌ها تصریح کرد: در حال حاضر شناسنامه روستایی جهت وجود اطلاعات کامل برای تمام روستاها آماده شده و مشکلات در زمینه آب، برق و گاز نیز در بسیاری از این روستاها احصا و اقدامات خوبی به ویژه در زمینه مشکلات آبرسانی در برخی روستاها مانند کلاک، مشهد و یدره برداشته شده است.
میرزایی‌نیکو  ادامه داد: همچنین مشکل گازرسانی در ۱۷ روستا که به دلیل گرانی علمک با مشکلات بسیاری روبه‌رو بوده‌اند اخیراً با هماهنگی‌های لازم با وزیر نیرو تلاش شده تا به زودی برطرف شود.
وی با اشاره به پروژه‌ گردنه سرهار در دماوند افزود: متأسفانه در بدو ورود ما هیچ مطالعه‌ای صورت نگرفته بود و هیچ کد بودجه‌ای نداشت؛ اما در حال حاضر با تلاش‌های فراوان بودجه ملی به آن اختصاص پیدا کرده و تاکنون حدود ۱۱ میلیارد برای آن هزینه شده که درصد زیادی از پروژه انجام شده است.
نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامیسپس با اشاره به روند پیشرفت پروژه استادیوم ۵ هزار نفری شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: در بحث ورزشی تاکنون ۲۰۰ میلیون تومان بودجه اولیه برای احداث استادیوم اختصاص داده شده، ضمن اینکه احداث کمپ ورزشی برای فدراسیون‌های مختلف نیز در شهرستان در حال پیگیری است و احتمال می‌رود تا ۵ ماه آینده مسابقات کیک‌بوکسینگ کشوری در شهرستان دماوند برگزار شود.

 

منبع: تسنیم

 

مطالب مرتبط:

افزایش تعداد اعضای شوراهای شهر عملکرد شورایی را ارتقا می‌دهد/ استانی شدن انتخابات مجلس به کاهش تخلفات شوراها کمک می‌کند

تعیین شرایط سنی برای داوطلبان انتخابات مجلس و ریاست جمهوری

انتخابات مجلس دانش آموزی بستر مناسبی برای فعالیتهای تربیتی نسل جوان است

خروج از نسخه موبایل