نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

۳۳ میلیارد ریال جریمه برای واحدهای متخلف در شهریار ثبت شد

به گزارش خبرشهر، با اشاره به ساماندهی واحدهای تولیدی، صنعتی و صنفی در شهرستان شهریار اظهار داشت: با توجه به ساماندهی ظرفیت‌های موجود تلاش داریم تا با شناسایی نیازها و مشکلات و فراز و نشیب‌های پیش‌روی اصناف گامی مؤثر در راستای بهبود وضعیت اقتصادی و اشتغال شهرستان برداشته شود.
وی با اشاره به چالش‌های واحدهای تولیدی و صنعتی فعال مستقر در شهرستان شهریار بیان کرد: مالیات و بدهی‌های موجود از سوی اَبر واحدهای تولیدی به صنایع کوچک مهم‌ترین مانع برای فعالیت مؤثر واحدهای تولیدی در شهریار است که در زمینه مالیات برخی واحدهای تولیدی تا ۳۸ میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شهریار افزود: با هدف بهره‌گیری از ظرفیت واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان تلاش شده تا در صورت تمایل خود واحدها با توجه به قوانین موجود، بین واحدهای تولیدی و دستگاه‌های مالیاتی تهاتر صورت پذیرد.
مصلحی سپس با اشاره به تخلف برخی واحدهای تولیدی و صنفی تصریح کرد: تاکنون در بازرسی‌ها و گشت‌های مشترک بیش از ۳۳ میلیارد ریال جریمه برای حدود ۹۲۵ واحد متخلف در حوزه گران‌فروشی و کم‌فروشی ثبت شده که از این میان ۱۶ میلیارد ریال نیز مربوط به کشف کالای قاچاق در ۹ ماه نخست سال بوده است.
وی با اشاره به تعلیق هیئت رئیسه اتاق اصناف به واسطه عدم انطباق برخی عملکردها با قانون گفت: بیش از ۱۵ هزار واحد صنفی در قالب ۳۲ اتحادیه در شهریار فعال هستند که بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ واحد فاقد مجوز هستند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شهریار در پایان با اشاره به معرفی واحدهای متقاضی در سامانه کارا خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۹ واحد در این سامانه ثبت‌نام و ۴۸ واحد نیز برای استفاده از تسهیلات بالغ بر ۹۷۰ میلیارد ریالی معرفی شده‌اند که امیدواریم بانک‌ها نیز در این مسیر با تسهیل امورات طبق قوانین بتوانند تأثیر بسزایی در چرخه تولید و اشتغال در شهرستان با توجه به ظرفیت‌های موجود آن ایجاد کنند.

 

منبع: تسنیم

 

مطالب مرتبط:

گزارش تعزیرات؛ تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی در صدر متخلفان/لاپوشانی تخلفات در سازمان حمایت؟

پلمب ۲۸ واحد متخلف بهداشتی/ معدوم‌سازی بیش از ۶۰ تن فرآورده‌های فاسد در شهریار

خروج از نسخه موبایل