نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

معافیت ۸۰ درصدی عوارض بازسازی/وام 80 میلیون تومانی نوسازی پرداخت می‌شود

به گزارش خبرشهر، مسعود مختاری شب گذشته در چهارمین نشست از سلسله جلسات دیدار عمومی مسؤولین و شهروندان در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرقدس اظهار داشت: همه ما از مسائل و مشکلات شهرقدس به‌ویژه تراکم و جمعیت بالا به‌خصوص در مناطق مرکزی و بافت فرسوده شهر آگاه هستیم که با این تفاسیر شهرقدس به یکی از متراکم‌ترین شهرهای کشور بدل شده است.
وی افزود: معابر کم‌عرض و ساختمان‌های فرسوده مسائل و مشکلات به وجود آمده را تشدید کرده و روند تسریع مشکلات شهر علی‌رغم میل باطنی و تلاش شبانه‌روزی با سرعت کم‌تری نسبت به انتظار به‌پیش می‌رود و ایجاد زیرساخت‌های مناسب در شهر بودجه و زمان قابل ملاحظه‌ای را می‌طلبد.
شهردار قدس با اشاره به پروژه فاضلاب شهرقدس گفت: بخش عمده‌ای از شبکه فاضلاب در شهرقدس اجرا گردیده و فاز اول تصفیه‌خانه فاضلاب شهر به بهره‌برداری رسیده و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم با ادامه روند پیشرفت کنونی ظرف ۲ سال آینده پروژه زیرساختی آب و فاضلاب شهر به اتمام رسیده تا مشکلات بهداشتی و زیست‌محیطی شهروندان برطرف شود.
وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از پساب خیابان‌ها به دلیل عدم اتصال منازل به شبکه فاضلاب به جوی‌های آب سرازیر می‌شود و در تابستان بوی نامطبوع و در زمستان آب‌گرفتگی و تخریب آسفالت را به دنبال دارد و شهرداری برای گذر از این مشکلات متحمل هزینه‌های سنگینی جهت آسفالت مجدد معابر می‌شود.
مختاری ادامه داد: در جهت بازسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری دولت محترم تعداد ۱۰۰۰ فقره وام ۸۰ میلیون تومانی به شهرقدس اختصاص داده که اگر شهروندان نسبت به نوسازی بافت فرسوده اقدام کنند شهر به سمت رفع و کاهش مشکلات کنونی قدم خواهد برداشت.
وی با اشاره به تشکیل کارگروه مربوطه بیان داشت: با توجه به قولنامه‌ای بودن اسناد املاک در شهرقدس و برای استفاده هرچه بهتر شهروندان از این تسهیلات، کارگروهی در فرمانداری شهرستان با مشارکت تمامی ادارات جهت تخصیص سند مالکیتی تشکیل گردیده و امید است شهروندان عزیز با اقدام در جهت دریافت سند مالکیتی املاک خود از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
شهردار قدس خاطرنشان کرد: با پیشنهاد شهرداری و تصویب شورای اسلامی شهر، بافت‌های فرسوده شهرقدس جهت بازسازی از ۸۰ درصد معافیت عوارض شهرداری برخوردار هستند و این به‌عنوان هدیه‌ای از طرف مدیریت شهری برای ساکنان این مناطق بوده و از سال آینده علاوه بر این طرح، مباحث تشویقی نیز برای تسهیل در این موضوع در نظر گرفته‌شده است.

 

منبع: فارس

 

مطالب مرتبط:

۱۲۰ هزار برگه عوارض شهرسازی و نوسازی در سطح شهر قدس توزیع می شود

انتقاد شدید فرماندار شهرستان شهریار از عملکرد سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس

خروج از نسخه موبایل