نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

شورای عالی استان‌ها در قالب طرحی اشکالات قانون شوراها را به مجلس ارایه کنند

به گزارش خبرشهر، محمد محمودی شاه‌نشین در خصوص شورای عالی استان‌ها و ارتباط آن با مجلس، گفت: شورای عالی استان‌ها ظرف چهار سال گذشته تعدادی طرح به مجلس ارسال کرده‌ که دو طرح آن به کمیسیون امور داخلی و شوراها ابلاغ و در دستور کار قرار گرفته است.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقاد رئیس شورای عالی استان‌ها مبنی بر موانع قانونی، تصریح کرد: شورای عالی استان‌ها می‌تواند در قالب طرحی اشکالات قانون شوراها را به مجلس ارایه کند زیرا نمایندگان آماده اصلاح و رفع موانع قانونی پیش روی شورای عالی استان‌ها هستند.

وی افزود: شورای عالی استان‌ها در دوره جدید ارتقاء و تقویت شده است، به نوعی که از مشاوران خبره در حوزه قانونگذاری برخوردارند و با کمک این مشاوران می‌توانند موثر واقع شوند.

محمودی شاه‌نشین یادآور شد: شورای عالی استان‌ها دارای کارکردهای نظارتی، مقررات‌گذاری و تنظیم قانون است. انسجام و هماهنگی بین شورای عالی استان‌ها و مجلس می‌تواند نظام اجرایی در سطح حاکمیت ملی و محلی را کارآمدتر و اثربخش‌تر کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، معتقد است: شورای عالی استان‌ها همانند مجلس شورای اسلامی کمک‌کننده در وضع قوانین و مقررات است، به ویژه در ارتقاء پارلمان‌های محلی می‌تواند تاثیرگذار باشد بنابراین هرچه زودتر باید اشکالات و موانع قانونی را به مجلس ارسال کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: این ارتباط در دوره‌های گذشته هم بین مجلس و شورای عالی استان‌ها وجود داشت چراکه نمایندگان بر تاثیرگذاری تلفیق نظرات مجلس و شورای عالی استان‌ها اعتقاد دارند.

 

منبع: خانه ملت

 

مطالب مرتبط:

قانون نظارت بر انتخابات شوراها تغییر می‌کند + جزئیات

افزایش تعداد اعضای شوراهای شهر عملکرد شورایی را ارتقا می‌دهد/ استانی شدن انتخابات مجلس به کاهش تخلفات شوراها کمک می‌کند

خروج از نسخه موبایل