نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

شاغلان حوزه صنایع دستی و گردشگری در شهریار ساماندهی می‌شوند

به گزارش خبرشهر، فرشید ستایش‌راد با اشاره به ظرفیت بالقوه شهرستان شهریار در زمینه میراث فرهنگی و حراست از آثار باستانی اظهار داشت: با وجود تعداد قابل توجهی مضجع نورانی امامزادگان در شهرستان شهریار و آثار باستانی با قدمتی تا ۷ هزار سال متأسفانه آن چنان که شایسته است این آثار مورد توجه مسئولان قرار نگرفته است.
وی با اشاره به بی‌مهری برخی مسئولان به ویژگی ارزآوری صنعت گردشگری و رونق‌بخشی به اقتصاد بیان کرد: مجموعه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهریار تمام تلاش خود را دارد تا با ساماندهی شاغلان در حوزه صنایع دستی و گردشگری به احیا بافت‌های سنتی در راستای حمایت از تولیدات سنتی در سطح روستاها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های همان منطقه قدم بردارد.
رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان شهریار افزود: تنوع اقشار و قومیت‌ها در شهرستان شهریار این قابلیت را دارد که این منطقه همچون گذشته مقصدی برای مسافران و گردشگران در غرب پایتخت قرار گیرد که البته در این میان توجه رسانه‌ها می‌تواند بر این روند بسیار تأثیرگذاری باشد.
ستایش‌راد با اشاره به ویژه‌برنامه‌های شب یلدا تصریح کرد: نشاط اجتماعی در این شرایط امروز جامعه می‌تواند تأثیر به‌سزایی در روحیه بخشی عمومی داشته باشد و مردم را از تیررس جنگ روانی دشمن بر علیه کشور دور کند از این‌رو با برگزاری برنامه‌های شاد خانوادگی با عنوان جشن دورهمی هزار نفری در شب یلدا درصدد هستیم گامی مؤثر در ایجاد نشاط اجتماعی در شهرستان شهریار برداریم.
وی در پایان با اشاره به تورهای شهریارگردی خاطرنشان کرد: این تور به مدت ۳ روز با حضور طیف‌ها و اقشار مختلف شهروندان برگزار می‌شود که گردشگران از آثار باستانی و اماکن‌های مذهبی شهریار همچون قره‌تپه با نزدیک به ۷ هزار سال قدمت، قلعه بالابان، تپه جوقین و غیره بازدید می‌کنند.

 

منبع: تسنیم

 

مطالب مرتبط:

اردوی جهادی مسئولین کشوری و استانی در حوزه های میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری در شهرستان شهریار

 نشست مشترک مدیران موسسات گردشگری و سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شهریار برگزار گردید

خروج از نسخه موبایل