نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

محدودیت کمپ‌ها دلیل آزادی معتادان متجاهر در شهر/ جمع‌آوری متعادان آمار سرقت را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرشهر، سرگرد مهدی دریاب در شهر قدس با بیان اینکه معضل معتادین تنها با ورود نیروی انتظامی به‌طور کامل برطرف نمی‌شود، اظهار داشت: گشت‌های نیروی انتظامی شهر قدس روزانه بالغ‌بر ده معتاد را در سطح شهر جمع‌آوری کرده و به کلانتری منتقل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی معتادین سرقت خودرو و دیگر سرقت‌ها را انجام می‌دهند، افزود: طبیعتاً اگر تمامی معتادین متجاهر در یک شب جمع‌آوری شوند به‌طور حتم آمار سرقت کاهش پیدا می‌کند.

معاونت اجتماعی نیروی انتظامی شهر قدس با اشاره محدودیت به زندان‌ها و کمپ‌های ترک اعتیاد ادامه داد: زمانی که معتادین جمع‌آوری و به کلانتری منتقل می‌شوند برخی به زندان و برخی دیگر به کمپ فرستاده می‌شوند و این در حالی است که زندان‌ها و کمپ‌های ترک اعتیاد محدودیت دارند.

وی با بیان اینکه نگهداری معتادین در شهرستان قدس در دو غالب کمپ با هزینه شخصی و دولتی انجام می‌شود، گفت: کمپ‌های دولتی برای هر منطقه ظرفیت مشخص کرده که شهر قدس ماهیانه ۶۰ معتاد را به کمپ دولتی منتقل می‌کند که این تعداد طی دو روز انجام و در سایر روزهای هرماه این افراد جمع‌آوری و به قید تعهد آزاد می‌شوند.

دریاب با اشاره به کاهش گشت‌های نیروی انتظامی پس از نیمه‌شب و محدودیت مقرهای نیروی انتظامی پلیس شهر قدس تصریح کرد: شهر قدس حداقل به پنج کلانتری نیاز دارد و همچنین مناطق وسیعی برای کلانتری‌ها مشخص شده که باید گشت‌زنی را انجام بدهند و قطعاً تردد گشت نیروی انتظامی به‌گونه‌ای است که شهروندان متوجه نمی‌شوند.

وی با اشاره به بحث مبارزه با قاچاق کالا بیان داشت: در مجموعه مدیریت شهری، فرمانداری متولی برخورد با قاچاق کالا است و کارگروه مبارزه با قاچاق کالا متشکل از دستگاه‌های نیروی انتظامی، دادستانی، اداره صنعت معدن و تجارت، اداره بهداشت، فرمانداری، شهرداری و اتاق اصناف تشکیل گردیده که این کارگروه به‌طور مستمر بازدید سالن‌ها و انبارها را در دستور کار دارد.

معاونت اجتماعی نیروی انتظامی شهرقدس با بیان اینکه کالاهایی که در سوله‌ها وجود دارد ارزیابی می‌شوند و کشف کالاهای قاچاق در سطح شهر درنتیجه بازدید این کارگروه از اماکن مختلف است، افزود: طبق مصوبات نیروی انتظامی، پلیس تخصصی ناجا متولی برخورد با معضل قاچاق است و در پلیس آگاهی شهر قدس اداره مقابله با قاچاق کالا و ارز تشکیل شده که این اداره موضوعات مربوط به قاچاق کالا را پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به وضعیت بوستان‌های آزادگان و ولیعصر بیان کرد: پارک آزادگان به دلیل قرار گرفتن در بافت مسکونی وضعیت مطلوب‌تری دارد اما پارک حضرت ولیعصر (عج) پارکی است که مردم به دلیل اقدامات برخی افراد در ایجاد مزاحمت و سلب آرامش ناراضی بودند که تغییر بافت پارک ولیعصر اولین اقدامی بود که برای این پارک انجام و سپس با هماهنگی تمام ارگان‌ها گلزار شهدای گمنام شهرستان ساخته و بسیج در این پارک مستقر شد که در بهبود وضعیت امنیتی منطقه بسیار مؤثر بود.

دریاب با بیان اینکه زیباسازی‌های محیطی مطلوب و یک هفته کامل گشت‌زنی انجام شد و معتادین از پارک جمع‌آوری شدند، افزود: برای ادامه این وضعیت مطلوب، شهرداری باید از ظرفیت نیروی انتظامی و یا شرکت‌هایی که خدمات انتظامی انجام می‌دهند استفاده کند.

وی با اشاره به طرح ضربتی جمع‌آوری اراذل‌واوباش تصریح کرد: تضاد فرهنگی موجود در شهر قدس برخی مشکلات را ایجاد می‌کند اما طرح‌های پاک‌سازی محلات و ارتقای امنیت اجتماعی به‌دفعات در سطح شهر انجام می‌شود و با وجود کمبودهایی که این شهر دارد، شهر قدس از امن‌ترین شهرهای غرب استان تهران است.

معاونت اجتماعی نیروی انتظامی شهر قدس افزود: ساختمان پلیس‌های تخصصی و ستاد فرماندهی شهر قدس استیجاری هستند و تا زمانی که مجموعه مدیریت شهری برای امکانات زیر بنایی انتظامی شهر قدس اقدام مؤثر نکند نمی‌توان افزایش کلانتری را در دستور کار قرار داد.

وی ادامه داد: تهیه ساختمان برای کلانتری‌ها به عهده فرمانداری است و پرسنل و تجهیزات کلانتری به‌شرط فراهم بودن فضا با درخواست استانی فراهم می‌شود.

دریاب بیان داشت: کلانتری‌ به‌تنهایی مسؤولیت رسیدگی به امنیت و نظم عمومی را برعهده ندارد و مجموعه فرماندهی نیروی انتظامی علاوه بر کلانتری‌ها، مجموعه یگان امداد و مجموعه پلیس امنیت عمومی در سطح شهر به آرام‌سازی محیط کمک می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: از شهروندان تقاضا داریم در صورت انتقاد و یا پیشنهاد از عملکرد مجموعه نیروی انتظامی شهر قدس با سامانه تلفنی ۱۹۷ تماس بگیرند و همچنین سامانه تلفنی مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به‌صورت ۲۴ ساعته در خدمت شهروندان است.

 

منبع: فارس

 

مطالب مرتبط:

سرپرست استانداری تهران: ساماندهی معتادان متجاهر در استان تهران مستلزم همکاری سایر استان‌ها است

مرکز ثابت غربالگری معتادان پس از ۴۰ سال در استان تهران ایجاد شد

خروج از نسخه موبایل