نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

۸ درصد محصولات کشاورزی استان تهران به خارج صادر می‌شود

به گزارش خبرشهر، کریم ذوالفقاری با اشاره به میزان کشت گلخانه‌ای در سطح استان اظهار داشت: استان تهران یکی از موفق‌ترین استان‌های کشور در زمینه کشت گلخانه‌ای است و بیش از ۲ هزار و ۳۰۰  هکتار گلخانه در استان تهران وجود دارد.

وی بیان کرد: در کل کشور حدود ۱۲ هزار هکتار گلخانه وجود دارد که بیش از ۲۰ درصد گلخانه‌های کشور در استان تهران  در زمینه سبزی و صیفی‌جات و در زمینه گل شاخه بریده هستند.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: در کل کشور حدود ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار گلخانه گل شاخه بریده وجود دارد که ۱۰۵۰ هکتار آن در استان تهران است یعنی حدود ۶۰ درصد گلخانه گل‌های شاخه بریده در استان تهران وجود دارد.

ذوالفقاری همچنین با اشاره به میزان محصولات تولید شده در گلخانه‌ها گفت: یک میلیون تن محصولات گلخانه‌ای در استان تهران داریم که بخش عمده آن صادر می‌شود یعنی ۸ درصد کل محصولات کشاورزی کشور که به خارج صادر می‌شود از تولیدات استان تهران است.

وی در پایان با اشاره به میزان تسهیلات پرداخت شده خاطرنشان کرد: تسهیلات خوبی نیز برای گلخانه‌داران  در نظر گرفتیم که امسال میزان این تسهیلات نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده است، پارسال حدود ۴۹ میلیارد تومان و امسال از ابتدای سال تاکنون ۱۰۹ میلیارد تومان تسهیلات به گلخانه‌داران پرداخت شده است.

 

منبع: تسنیم

 

خروج از نسخه موبایل