نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

فاز دوم ساماندهی و جمع آوری آبهای سطحی معابر شهر در حال انجام است

به گزارش خبرشهر، مسعود مختاری ضمن تأکید بر اهمیت و ضرورت مدیریت در مقابله با بحرانهای احتمالی اظهار داشت: یکی از مهمترین عواملی که در افزایش و یا کاهش میزان خسارت در هنگام بروز بحرانهای احتمالی مؤثر است وجود یا عدم وجود سیستم مدیریت بحران کارا می باشد به همین منظور اتخاذ تدابیر ویژه جهت مدیریت، پیشگیری و حفظ آمادگی در مقابله با بحرانهای احتمالی ضرورت می یابد.
شهردار قدس، ساماندهی و جمع‌آوری آب‌های سطحی را در راستای پیشگیری و مقابله با بحرانهای احتمالی برشمرد و گفت: در سالهای گذشته عملیات اجرایی فاز نخست جمع آوری آبهای سطحی با استفاده از لوله‌های فایبرگلاس (GRP) به طول بیش از یک هزار و دویست متر در خیابان جانبازان از سه‌راه قدس تا خیابان شهید عالمی و انتهای خیابان شهید قربانی تا انتهای خیابان فرهنگ به منظور ساماندهی و هدایت آب های سطحی، جلوگیری از بروز آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب ها توسط این شهرداری انجام گرفت.
وی افزود: با توجه به ضرورت و اهمیت این موضوع اجرای فاز دوم این طرح براساس نیازسنجی و اولویت بندی در نقاط حساس و آبگیر در دیگر نقاط سطح شهر نیز در دستور کار قرار گرفت که مقرر شد اجرای فاز دوم پروژه جمع آوری آب های سطحی در محدوده خیابان هجرت ششم، خیابان طالقانی، خیابان آزادی، بلوار امام خمینی تا تقاطع انقلاب با استفاده از لوله های ۹۱۰KG  صورت گیرد.
مختاری تصریح کرد: در حال حاضر فاز دوم لوله گذاری برای رفع معضل آبگرفتگی منطقه مذکور به طول ۳ کیلومتر در دست اقدام است که با توجه به قیمت بالای لوله های GRP، در این طرح از  لوله های ۹۱۰KG استفاده می شود.
شهردار قدس خاطر نشان کرد: با اجرای فاز دوم رفع معضل آب گرفتگی و جمع آوری و دفع آبهای سطحی در منطقه مذکور حداقل ۵۰ تا ۶۰ درصد از این معضل مرتفع خواهد شد.

 

منبع: شهرداری قدس

 

مطالب مرتبط:

با تلاش اعضای شورای اسلامی و شهردار قدس حریم شهرستان قدس تحت نظر شهرداری قرار گرفت

طرح مناسب سازی معابر قدس برای معلولین در حال اجراست.

 

خروج از نسخه موبایل