نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

۲۸۰ کلاس درس تا پایان برنامه ششم توسعه باید در شهریار احداث شود

به گزارش خبرشهر، مجید پارسا با اشاره به ظرفیت آموزش و پرورش شهرستان شهریار اظهار داشت: آموزش و پرورش شهریار با ۱۶۰ هزار دانش‌آموز و حدود ۷ هزار پرسنل فرهنگی یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های آموزشی کشور است که با وجود پراکندگی‌های جغرافیایی و دغدغه‌های بسیار دارای ظرفیتی بسیار است.
وی با اشاره به کمبود سرانه فضای آموزشی در شهریار بیان کرد: مدرسه شهرک صدف بعد از ۲ سال بی‌توجهی تکمیل شده و پروژه مدرسه ۱۵ کلاسه فرارت بعد از ۱۰ سال که به فراموشی سپرده شده بود اکنون آماده بهره‌برداری است و علاوه بر این با حضور خیرین در کمتر از ۶ ماه مدرسه‌ای در منطقه رامین احداث شد.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان شهریار با بیان اینکه رویکرد مسئولان به آموزش و پرورش نیاز به اصلاح دارد افزود:  اگر این تغییر نگرش به وجود بیاید به طور حتم جامعه متعالی‌تر و وضعیت معیشت، رفاه و شرایط اجتماعی معلمان نیز بهبود و بسیاری از دغدغه‌های حاشیه‌ای آن‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند.
پارسا تصریح کرد: مشارکت حداکثری خانواده‌ها در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش و نگاه فرادستی به چالش‌هایی که در حوزه‌های زیرساختی وجود دارد قطعاً شرایط را برای بهبود وضعیت کنونی آموزش و پرورش فراهم می‌کند.
وی با اشاره به افزایش سالانه ۲ هزار دانش‌آموز در شهرستان شهریار ادامه داد: برآوردهای انجام شده در استانداری تهران نشان می‌دهد که احداث ۲۸۰ کلاس درس تا پایان برنامه ششم توسعه در تعهد شهرستان شهریار است.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان شهریار خاطرنشان کرد: با توجه به رشد جمعیت دانش‌آموزی در شهریار احداث این تعداد کلاس درس در کنار ترمیم و بازسازی‌هایی که باید انجام شود امری ضروری است تا در آینده با مشکل کمبود فضای آموزشی و ازدحام دانش‌آموزان در کلاس‌ها روبه‌رو نشود.

 

منبع: تسنیم

 

مطالب مرتبط:

تعداد ۸ باب مدرسه با هدف کمک به تامین سرانه آموزشی در شهریار توسط شهرداری شهریار احداث می شود

کلاس خالی از معلم در شهرستان شهریار نداریم

خروج از نسخه موبایل