نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

«سامانه ساوانا» به بستر اطلاعات استان تهران تبدیل می‌شود

به گزارش خبرشهر، علی شیرین در حاشیه جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت در جمع خبرنگاران با اشاره به ارزیابی عملکرد دستگاه‌های استان اظهار داشت: مقایسه ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در دوره سه‌ساله از سال ۹۴  تا ۹۶  انجام شده که در زمینه محور شفافیت مالی و ارتقای سلامت اداری، دستگاه‌های استان نمره ضعیفی کسب کردند.

وی در مورد دلیل رتبه ضعیف این دو شاخص افزود: البته همه ضعف به عملکرد دستگاه برنمی‌گردد بلکه به‌واسطه اینکه دوره زمانی کوتاه بوده نتوانستند مستندات خود را ارائه کنند که مسلماً در ارزیابی‌های بعدی با آگاهی از شاخص‌های مذکور عملکرد بهتر می‌شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان مدیریت استان تهران ادامه داد: ارزیابی عملکرد استان تهران از سوی سازمان اداری استخدامی با دیگر استان‌ها مقایسه شد که جزو عملکردی بوده که به واقعیات نزدیک بوده است.

شیرین در ادامه با اشاره به الکترونیکی شدن میز خدمت گفت: میز خدمت الکترونیکی امکانی است که سازمان مدیریت در سامانه ساوانا برای دستگاه‌های اجرایی فراهم کرده تا فرم‌های میز خدمت را به‌صورت یک‌دست در سامانه ارائه کنند.

 وی ادامه داد: الکترونیکی شدن میز خدمت از پراکندگی داده‌ها، اطلاعات نادرست و بی‌توجهی دستگاه جلوگیری می‌کند و نوعی یکپارچگی در مکاتبات دستگاه‌ها به‌وجود می‌آورد و اطلاعات یک‌دستی در اختیار مدیران قرار می‌دهد.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان مدیریت استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک با جمع‌آوری اطلاعات، سامانه ساوانا به‌عنوان بستر اطلاعات استان تلقی می‌شود که مبنایی برای استفاده اثربخش از داده‌ها است که در فرآیند تصمیم‌گیری بسیار مؤثر است و براساس برنامه سند توسعه الزام‌آور است و نظارت آن به‌عهده معاونت آمار سازمان برنامه است.

 

منبع: تسنیم

 

مطالب مرتبط:

طرح کاداستر در ۷۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان تهران اجرا شده است

سرانه فرهنگی در شهرستان‌های استان تهران با میزان جمعیت هم‌خوانی ندارد

خروج از نسخه موبایل