نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

دانش آموزان برتر شهرقدس با اتوبوس مخصوص کتاب به اردوی یک روزه کتابخوانی می روند

به گزارش خبرشهر، بنفشه رفیعی گفت: افزایش سرانه مطالعه در کشور به برنامه جامع نیاز دارد که نخستین لازمه اجرایی شدن آن, علاقه مندی به کتاب از دوران کودکی است هر چند که تاکنون برنامه و راهبردهای فراوانی جهت  افزایش سرانه مطالعه در کشور ارائه شده, اما متوسط سرانه مطالعه ایران نشانگر آن است که برای تحقق این مهم نیازمند برنامه بلند مدتی هستیم که علاقمه مندی به کتاب از کودکی شروع و در بزرگسالی نهادینه شود.
وی افزود: تبدیل کتاب خوانی به یک فرهنگِ گسترده و مستمر نیازمند پرورش نسلی است که از نخستین سال های زندگی با کتاب آشنا باشد، زیرا طبق تحقیقات انجام شده افرادی که به کتاب و کتاب خوانی توجه دارند فرزندان آن ها نیز به کتاب علاقه مند می شوند.
رفیعی اظهار داشت: مطالعه‌ از کم‌هزینه‌ترین‌ روش‌های‌ گذراندن‌ اوقات‌ فراغت‌ است‌ که‌اگر به‌ روش‌ صحیح‌ انجام‌ شود آرامش‌ پایدار و بسیار خوبی‌ خواهد داشت‌ و در پیشگیری‌ از بزهکاری‌ و انحرافات‌کودکان‌ و نوجوانان‌ تأثیر بسزایی‌ دارد.
رییس کمیسیون فرهنگی و امور بانوان شورای اسلامی شهرقدس گفت: عادت دادن دانش‌آموزان به کتاب خواندن باعث پیشرفت تحصیلی و رشد علمی و افزایش دانش و وسعت آن‌ها می‌شود و زمینه‌ی پویایی فکری آن‌ها را نیز فراهم می‌آورد.
وی عنوان کرد: شورای اسلامی شهر برای ترغیب دانش آموزان به کتابخوانی و آشنایی با دنیای حیرت انگیز کتاب و گشودن دریچه های گوناگون روبروی دیدگان آنها اقدام به برپایی اردوهای یکروزه کتابخوانی برای دانش آموزان برتر در حوزه های علمی، فرهنگی، ورزشی و… می کند.
رفیعی ادامه داد: در همین راستا پیشنهاد گردید یک دستگاه اتوبوس سازمان حمل و نقل را  در جهت تشویق به تهیه کتاب و کتابخوانی به تصاویر و نقاشی های مرتبط با کتاب  و القا و ترویج فرهنگ کتابخوانی رنگ آمیزی شود  تا دانش آموزان برتر مدارس را به اردوهای یکروزه و بازدید از باغ کتاب و شهر کتاب تهران و نمایشگاه بین المللی کتاب ببرند.
وی تاکید کرد: حضور در چنین مکان های فرهنگی _تفریحی به دانش آموزان یادآور می شود که کتاب خواندن صرفا مربوط به انجام تکالیف و مدرسه نیست  می توان در فضایی شاد و پر از سرگرمی از خواندن کتاب لذت برد.

 

منبع: شهرداری قدس

 

مطالب مرتبط:

طرح مناسب سازی معابر قدس برای معلولین در حال اجراست.

۲۵ پروژه عمرانی شهر قدس دهه فجر بهره‌برداری می‌شوند

خروج از نسخه موبایل