نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

۱۲ اثر تاریخی رباط‌کریم در انتظار ثبت ملی است

به گزارش خبرشهر، حمید کریمی با اشاره به تعامل میراث فرهنگی شهرستان رباط کریم با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اظهار داشت: شهرستان رباط کریم به لحاظ فرهنگی و تاریخی بسیار غنی است و اماکن و جاذبه‌های گردشگری باستانی و طبیعی متعددی دارد که در صورت جذب بخش خصوصی می‌تواند اقتصاد پایداری را در شهرستان ایجاد کند.
وی بیان کرد: قلعه سنگی پرند در شهرستان رباط کریم از زیباترین شاهکارهای تمدن گذشته و باستانی است که هر ساله میزان گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است که از این مکان دیدن می‌کنند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رباط کریم افزود: ۵ روستا هدف گردشگری با توجه به ظرفیت‌های موجود برای شهرستان رباط کریم معرفی شده‌اند و با توجه به اینکه گردشگری روستایی و بوم‌گردی منوط به اقامت ویژه‌ای نیست و باید در این حوزه در روستاها به صورت زیربنایی کار کرد و شرایط روستا به لحاظ فرهنگ، آداب و رسوم، گویش، پوشش، بناها و صنایع دستی مورد بررسی قرار بگیرد.
کریمی با بیان اینکه رباط کریم چشم‌انداز خوبی در حوزه گردشگری دارد تصریح کرد: گردشگری اماکن باستانی و تاریخی روستاهای این منطقه را می‌توان در دو بخش توریسم و ترانزیت با توجه به مسیر مواصلاتی تهران به جنوب با علائق ویژه توانمندسازی کرد.
وی ادامه داد: در شهرستان رباط کریم ۱۵۰ اثر تاریخی وجود دارد که ۱۶ اثر ثبت ملی شده‌اند و ۱۲ اثر دیگر در مراحل ثبت قرار دارد و بناهای ویژه همچون قلعه سنگی پرند، کاروانسرای حاج کمال، آسیاب آبی، تپه‌های باستانی، یخچال‌های دوقلو بازارک از جمله این بناهایی هستند که توجه به آن‌ها می‌تواند سبب اشتغال‌زایی در شهرستان نیز باشد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رباط کریم در پایان خاطرنشان کرد: توسعه گردشگری و رواج بوم‌گردی در روستاهای این شهرستان علاوه بر حفظ بافت معماری و گویش و پوشش ساکنان روستا‌ها سبب رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال، حفظ منابع طبیعی و تاریخی، فرهنگی و اصالت این مناطق می‌شود.

 

 

منبع: تسنیم

 

 

مطالب مرتبط:

تغییرات عمده ای در ورودی شهر فردوسیه از سمت جاده شهریار رباط کریم انجام خواهد شد

اسامی افراد تائید صلاحیت از هیات اجرایی شهرستان رباط کریم و بهارستان

 

خروج از نسخه موبایل