نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

درخواست نمایندگان برای بررسی خارج از نوبت طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس در صحن

به گزارش خبرشهر، محمد محمودی شاه‌نشیندر خصوص طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس، اظهار داشت: در هفته گذشته ۵۴ نفر از نمایندگان مجلس درخواست کردند تا طرح افزایش ۴۰ نماینده به تعداد نمایندگان فعلی مجلس، خارج از نوبت در دستور کار مجلس قرار گیرد.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: درخواست نمایندگان برای بررسی خارج از نوبت طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس، به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شده ولی گفته می‌شود که چندین طرح دیگر با درخواست نمایندگان قرار است که خارج از نوبت در دستور کار مجلس قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه به فصل بودجه نزدیک می‌شویم، بعید به نظر می‌رسد که این طرح قبل از بررسی بودجه در صحن مورد بررسی قرار گیرد و حدودا ۲ ماه دیگر به صحن می‌آید.

محمودی شاه‌نشین ادامه داد: طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی چاپ شده و نمایندگان نیز پیشنهادات خود را ارائه کرده‌اند، به همین دلیل در خواست بررسی خارج از نوبت ارائه شده است.

لازم به ذکر است، موضوع افزایش تعداد نمایندگان مجلس از تعداد ۲۹۰ نماینده فعلی به ۳۳۰ نماینده، در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و به هیات رئیسه مجلس نیز ارائه شده، در قانون اساسی نیز پیش‌بینی شده تا بتوان به ازای هر ۱۰ سال، ۲۰ نماینده به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد./

پایان پیام

 

منبع: خانه ملت

 

 

مطالب مرتبط:

از بستنی‌فروشی شروع کردم و امروز نماینده مجلسم/ روزگاری می‌گفتند آبگوشت ایران هم مونتاژ است/ کسی روی پیشرفت‌های کشور مانور نمی‌دهد

افزایش تعداد اعضای شوراهای شهر عملکرد شورایی را ارتقا می‌دهد/ استانی شدن انتخابات مجلس به کاهش تخلفات شوراها کمک می‌کند

خروج از نسخه موبایل