نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

عملیات کاشت آتریپلکس در ۴۰۰ هکتار از مراتع استان تهران آغاز شد

به گزارش خبرشهر،  سید علی عظیمی امروز در حاشیه بازدید از آغاز عملیات کاشت آتریپلکس در حوزه آبخیز قزل‌چشمه شهرستان ملارد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گونه آتریپلکس بخشی از عملیات بیولوژیک است که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در ۳ حوزه آبخیز در سطح استان به مرحله اجرا درآمده است.

وی با اشاره به آغاز عملیات کاشت آتریپلکس در سطح ۴۰۰ هکتار از مراتع استان تهران بیان کرد: در حوزه‌های آبخیز قزل‌چشمه و اخترآباد شهرستان ملارد به ترتیب ۱۳۵ و ۱۰۰ هکتار آتریپلکس‌کاری و ۱۶۵ هکتار نیز در حوزه آبخیز سنگتراشان شهرستان ری این عملیات اجرایی شده است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران افزود: با توجه به میزان و شدت بارش‌های اخیر شرایط مناسبی برای بستر خاک فراهم شده که می‌توان اقدام به عملیات بوته‌کاری با کاشت گونه آتریپلکس کرد.

همچنین روزبه اجلالی معاون دفتر امور مراتع سازمان جنگل‌ها نیز با اشاره به مناسب بودن منطقه موردنظر برای کاشت آتریپلکس خاطرنشان کرد: این نوع عملیات علاوه بر احیای مراتع و تقویت پوشش گیاهی سبب جلوگیری از فرسایش خاک و کنترل گرد و غبار و ریزگردها شده و به عنوان یکی از منابع تأمین علوفه برای دام‌های منطقه محسوب می‌شود.

 

 

منبع: تسنیم

 

خروج از نسخه موبایل