نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

بررسی آخرین اقدامات شهرستان ملارد در کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری

به گزارش خبرشهر، در آخرین نشست کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان شهرستان ملارد که صبح امروز برگزار شد، آخرین اقدامات، هماهنگی ها و تصمیمات گرفته شده برای جمع آوری سگ های ولگرد که این روزها در برخی نقاط شهرها و روستاهای این شهرستان و همچنین شهرستان های همجوار دیده می شود ارائه و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
نکته مهم در این باره عدم امکان پاکسازی کامل شهر یا روستا از این حیوانات می باشد چرا که این وضعیت مختص به یک منطقه یا شهرستان نبوده و هماهنگی و تصمیم فرا شهرستانی را نیاز دارد.
روش های مختلف عقیم سازی سگ های ولگرد و هزینه های آن، استفاده از امکانات و تجهیزات بخش خصوصی و اجرای مرحله به مرحله این پاکسازی از مواردی بود که در این جلسه به تفصیل به آنها پرداخته شد.
یکی از اقدامات موثر صورت گرفته ، احداث یک مرکز جمع آوری سگ های بلاصاحب در این شهرستان است که در زمینی به مساحت ۵۰۰۰ مترمربع ساخته شده و برای نگهداری وعقیم سازی این حیوانات زیر نظر اداره دامپزشکی، شهرداری و محیط زیست در دست تکمیل می باشد.
گفتنی است آنچه در این مباحث مورد تاکید قرار گرفت این نکته بود که آگاه سازی عموم مردم به ویژه کودکان و روستائیان از خطرات سگ های ولگرد در کنار پرهیز از جوسازی ها ی صورت گرفته در فضاهای مجازی و داشتن این نگاه واقع بینانه که اصلی ترین موضوع سلامت و بهداشت انسان ها می باشد، می تواند در کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری در مناطق پیرامون شهرها و روستاها موثر واقع شده و اقدامات دست اندرکاران را به سرانجام برساند.
واگذاری بخشی از هزینه های عقیم سازی به مراکزی که با تولید زباله یا مواد غذائی دور ریختنی، باعث تجمع سگ های بلا صاحب و ازدیاد آنها می شوند و خودداری شهروندان از دادن غذا به این سگ ها در محل های مشخص که به عادت روزانه و تجمع آنها تبدیل میگردد از دیگر مواردی بود که سلامت و ۶۵۶۷۱۷۹۱-۰۲۱ بهداشت محیط های شهری و روستائی را از وجود این حیوانات خطرساز ایمن می کند.
در همین راستا شماره تماس ۱۳۷ شهرداری و شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملارد برای ارائه راهنمائی و پاسخگوئی در اختیار عموم می باشد.
شایان ذکر است دبیر این کارگروه شهرداری ملارد بوده و فرمانداری، بخشداری ها، شهرداری صفادشت، دهیاری ها، شبکه بهداشت و درمان، اداره دامپزشکی، محیط زیست و نیروی انتظامی از اعضای اصلی آن می باشند.

 

 

منبع: فرمانداری ملارد

خروج از نسخه موبایل