نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

احتمالاتی در مورد نحوه سهمیه بندی بنزین/آخرین خبر از حکم شهردار تهران و…

به گزارش خبرشهر، رئیس جمهور در جلسه امروز هیات دولت با تأکید بر اینکه هیچ راهی به جز توسعه تولید، افزایش اشتغال، کنترل تورم، حمایت از اقشار ضعیف و کم‌درآمد و تأمین کالاهای مورد نیاز مردم، نداریم، تصریح کرد: این محورها برنامه اساسی و اصولی دولت در تنظیم بودجه سال آینده است تا مردم بتوانند احساس آرامش بیشتری داشته باشند. حسن روحانی همچنین با اشاره به انتخاب استانداران جدید برای ۴ استان مرزی آذربایجان شرقی، مازندران، خراسان جنوبی و خراسان شمالی از سوی هیأت وزیران، گفت: استان‌های مرزی کشور در شرایط تحریم مسئولیت و بار سنگین ویژه‌ای بر عهده دارند.

همچنین مشروح گفت‌وگوهایامیر سرتیپ  حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، بیژن زنگنه وزیر نفت، عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور، سید محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش،کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس و رضا رحمانی  وزیر صنعت، معدن و تجارت با خبرنگاران را می‌توانید در لینک‌های زیر دنبال کنید.



رونمایی از دو دستاورد جدید نیروی دریایی ارتش

امیر سرتیپ  حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از رونمایی از دو دستاورد جدید نیروی دریایی ارتش (نزاجا) طی روزهای آینده خبر داد و با اشاره به فرا رسیدن هفته‌ نیروی دریایی ارتش ، اظهار کرد: به مناسبت هفته‌ نیروی دریایی ارتش فردا (پنجشنبه‌) دو فروند زیر دریایی کلاس غدیر به ناوگان نیروی دریایی ملحق می‌گردد. وی خاطر نشان کرد: روز شنبه نیز  ناوشکن سهند از کلاس جماران به ناوگان نزاجا ملحق خواهد شد که هر سه این تجهیزات از دستاوردهای ارزشمند مجموعه صنعت دفاعی است.



افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در بودجه ۹۸

محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در بودجه سال ۹۸ خبر داد و افزود: در بررسی بودجه سال ۹۸ تا اینجا بر اساس افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان تصمیم گرفته و عمل می‌کنیم.



فعلا بحث سهمیه بندی مطرح نیست

بیژن زنگنه وزیر نفت گفت: اعداد و ارقامی که در مورد سهمیه بندی بنزین اعلام می‌شود، درست نیست. وی اظهار کرد: هنوز در مرحله ثبت نام کارت سوخت هستیم و وقتی این مرحله تمام شد، تاریخ اجرای طرح تحویل بنزین با کارت سوخت را اعلام می‌کنیم. فعلا بحث سهمیه بندی مطرح نیست، بلکه بحث استفاده از کارت سوخت در تحویل بنزین مطرح است.



کاهش قیمت ارز ادامه می‌یابد

عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی گبا اشاره به اینکه صادر کنندگانی که معافیت گرفته‌اند در حال عرضه ارز خود به بازار هستند، گفت: عرضه ارز صادر کنندگان در بازار تاثیر می‌گذارد. من به هم وطنان توصیه کرده‌ام که به عنوان دارایی در ارز سرمایه گذاری نکنند. کسانی که سفته بازی می‌کنند ممکن است در این عرصه ضرر کنند، ولی مردم وارد این بخش نشوند. وی همچنین از ادامه روند کاهشی قیمت ارز خبر داد.



حکم شهردار تهران امروز صادر می‌شود

محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور از صدور حکم شهردار تهران ظرف امروز خبر داد.



احتمال اعطای ماهانه ۲۰ لیتر بنزین به هر ایرانی

کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس از احتمال اعطای ماهانه ۲۰ لیتر بنزین به هر ایرانی خبر داد. وی در پاسخ به این پرسش که اعطای سهمیه بنزین به شهروندان چگونه انجام خواهد شد، گفت: ما از آذر ماه سال گذشته کاری را آغاز کردیم مبنی بر اینکه چگونه می شود کاری کرد که هم اقتصاد خانوار تامین شود و هم جلوی قاچاق بنزین گرفته شود و هم قیمت بنزین متناسب سازی شود.



عرضه خودرو با قیمت پنج درصد زیر قیمت بازار تصویب نخواهد شد

رضا رحمانی  وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: عرضه خودرو با قیمت پنج درصد زیر قیمت بازار تصویب نخواهد شد. وی درباره وضعیت خودروهای پیش خریداری شده توسط مشتریان، اظهار کرد: بدون تردید خودروسازان موظف هستند به تعهد خود در برابر مشتریانی که خودروی خود را پیش خرید کرده‌اند و یا این که قرارداد قطعی در این زمینه  دارند، پای بند باشند.



تعطیلات زمستانی مدارس امسال اجرا نمی‌شود

سید محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه اجرای طرح تعطیلات زمستانی مدارس برای سال جاری منتفی است گفت: این طرح به مراجع مختلفی مرتبط است و به هماهنگی‌های میان بخش‌های مختلف نیاز دارد. وی ادامه داد: در این باره یک نظر این بود که طرح در مجلس به تصویب برسد و دیدگاه دیگر این بود که بر اساس اختیارات و قانون شوراهای استان‌ها، تعطیلات زمستانی به تصویب شورای آموزش و پرورش استان‌ها واگذار شود اما در این صورت این نگرانی به وجود می‌آید که میان شوراهای استان‌ها ناهماهنگی ایجاد شود.

همچنین امروز به پیشنهاد وزارت کشور استانداران جدید استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و مازندران در جلسه هیات وزیران انتخاب شدند.

 

 

منبع: ایسنا

 

 

مطالب مرتبط:

خروج از نسخه موبایل