نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

تحویل یک بهله «باکلان» به محیط زیست شهریار

به گزارش خبرشهر، فاطمه برنا اظهار داشت: این پرنده آبزی توسط یک شهروند پیدا شد که با توجه به اهمیت دادن به محیط زیست این گونه نادر را به محیط زیست تحویل داد.

وی ادامه داد: در این راستا و با تماس تلفنی یکی از شهروندان مبنی بر زنده گیری یک بهله باکلان ماموران محیط زیست در محل حاضر شدند و پرنده را تحویل گرفتند.

رئیس محیط زیست شهرستان شهریار ادامه داد: این پرنده پس از تیمار اولیه به منظور انجام اقدامات کنترلی به مرکز نگهداری حیات وحش پارک پردیسان منتقل شد.

برنا افزود: با توجه به اقدامات فرهنگی صورت گرفته شهروندان آگاهی بسیار بالایی از محیط زیست داشته و حیوانات سرگردان را به محیط زیست تحویل می‌دهند.

وی ابراز امیدواری کرد که مشارکت‌های عمومی مردم در تمامی مسائل زیست محیطی با اجرای برنامه‌های زیست محیطی بسیار بیشتر از گذشته شده است و امروزه کمتر شاهد زنده‌گیری حیوانات و آزار آنان هستیم.

به گفته رئیس محیط زیست شهرستان شهریار باکلان گونه‌ای پرنده از جنس باکلان‌ها و دارای ۴۰ گونه است، جانوران این تیره پرندگانی آبزی از راسته مرغ‌سقاسانان هستند.

برنا تاکید کرد: این پرنده به رنگ سیاه صیقلی و گردن بلند که انگشتان پاهایشان با پرده‌ای به هم متصل شده است، وجود دارد و از گونه‌های بومی ایران می‌توان به باکلان گلوسیاه و باکلان کوچک اشاره کرد.

 

 

منبع: فارس

 

 

مطالب مرتبط:

یک واحد آلاینده محیط زیست در شهرقدس تعطیل شد

بازدید رئیس حفاظت از محیط زیست استان تهران از معادن شهرستان قدس

خروج از نسخه موبایل