نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

ستاد مدیریت بحران شهرداری شهریار با تخصیص یک و نیم میلیارد تومان اعتبار تجهیز می گردد

به گزارش خبرشهر،  نوروزی سرپرست معاونت خدمات شهر وامور مناطق شهردرای شهریار با اعلام این خبر گفت :بنا بر تاکیدات درخشان نسب شهردار شهریار و رهنمودهای اعضای شورای اسلامی شهر شهریار و با عنایت به جلسات راهبردی ستاد بحران و در راستای اجرای قانون مدیریت بحران و مقاوم سازی شهر دربرابر حواث غیرمترقبه ستاد مدیریت بحران با بهره گیری از مطالعات کارشناسی وتجربیات پژوهشگاه های معتبر در شهریار راه اندازی می شود.

وی گفت : باید در زمینه پیشگیری ،ارتقاء دانش و مهارت ومشارکت شهروندان ، ایجاد زیرساخت ها، تجهیز ستاد بحران و اسکان اضطراری شهروندان در مواقع بحرانی با استفاده از تمام ظرفیت هاو پتانسیل ها و با همکاری همه دستگاه ها آماده خدمات رسانی بود و به سمت شهر مقاوم وایمن حرکت کرد.

نوروزی افزود: مدیریت شهری بررعایت ،نظارت و عملیاتی کردن مقررات ملی ساختمان در ساخت وسازها ، ساماندهی و مقاوم سازی بافت های فرسوده و پیاده سازی پدافند غیرعامل تاکید دارد ونقش شهروندان را درارتقاء خدمات رسانی این ستاد بسیار موثر می داند.

وی ادامه داد: در این راستا سوله مدیریت بحران شهریاربا تخصیص اعتبار لازم تا ۲۰ روز آینده آماده خواهد شد . این سوله به چادر های امدادی ،سرویس بهداشتی سیار ، موتور برق ، لباس و تجهیزات نیروها ،پمپ های کفکش و جرثقیل های دستی و کمپروسور وسایر لوازم ضروری تجهیز می گردد.

تجهیز جایگاه سوخت سیاردر واحدموتوری وتعمیروراه اندازی ژنراتوربرق سیار ۷۲ کیلووات از دیگر امکانات ستاد مدیریت بحران در مواقع ضروری و بحرانی است. نقاط آسیب پذیر و نقاط ایمن شهر نیز شناسایی شده تا در موقع اضطرای ازنقاط ایمن شهر استفاده شود

 

 

مطالب مرتبط:

احداث بیمارستان ۱۶۰تختخوابی و پارک مدیریت بحران در شهرستان قدس

۱۵درسی که باید از زلزله کرمانشاه آموخت/از بی‌توجهی نسبت به پیش‌لرزه‌ها تا کاستی در مدیریت بحران

خروج از نسخه موبایل