نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

جمعیت ۳۰۰ هزار نفری ملارد بی‌بهره از حتی یک فرهنگسرا است

به گزارش خبرشهر، حسین توکلی کجانی در مراسم افتتاح هفته فرهنگی شهرستان ملارد که با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس‌ جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد اظهار داشت: ترویج فرهنگ یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که باید با تحرک ادارات و نهادهای متولی فرهنگ شاهد پویایی هر چه بیشتر آن باشیم.
وی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی در شهرستان ملارد با رویکرد شهری و روستایی در یک فضای همدلی تدوین شده است عنوان کرد: متأسفانه گاهی اوقات برخی تریبون‌ها سبب ناامیدی در بین مردم می‌شود که لازم است همه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با فرهنگ در یک فضای همدلی و با هم‌افزایی مسائل فرهنگی را هم‌سو کنند.
فرماندار شهرستان ملارد افزود: امروز باید از همه ظرفیت‌ها در حوزه گردشگری، باستانی، مساجد، بقاع متبرکه و غیره بهره ببریم تا در مسیر ترویج فرهنگ به خوبی گام برداریم و در کنار آن به موضوع دستاوردهای انقلاب نیز توجه داشته باشیم و هیچ موضوع و برنامه‌ای نباید به دور از نگاه فرهنگی باشد و تمام اقدامات و خدمات باید از پیوست فرهنگی برخوردار باشد.
توکلی کجانی ادامه داد: باید تحرک در ادارات بیشتر شود و با ۶ یا ۷ ساعت خدمت نمی‌توان کار فرهنگی تأثیرگذاری انجام داد چرا که ظرفیت شهرستان ملارد به واسطه وجود پیشکسوتان بسیار در عرصه فرهنگ بالا است.
وی با اشاره به کمبودهای فرهنگی در شهرستان ملارد تصریح کرد: امروز شهرستان ملارد با تنها دو مجموعه و سالن فرهنگی در حال خدمت‌رسانی به بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است که این زیبنده مردم ملارد نیست و باید مسئولان سریعاً در این زمینه تدبیری  بیاندیشند.
فرماندار شهرستان ملارد خاطرنشان کرد: این یک درد است که ما از فرهنگ و فرهنگ‌سازی حرف بزنیم اما مرکز شهرستان ملارد با جمعیتی بالغ  بر ۳۰۰ هزار نفر بی‌بهره از حتی یک فرهنگسرا باشد.

 

 

منبع: تسنیم

 

 

مطالب مرتبط:

معاون رئیس‌جمهور: ورود بخش خصوصی در حمایت از ورزش بانوان فراهم شود

مراسم هفته فرهنگی شهرستان ملارد با حضور ابتکار برگزار شد

خروج از نسخه موبایل