نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

تولید بیش از ۹۷ درصد دارو‌های مورد نیاز در کشور

به گزارش خبرشهر،  غلامرضا اصغری در گفت و گو با رسانه ها، درباره تحریم دارو‌های رادیو اکتیو، گفت: اکنون سازمان انرژی اتمی رادیو‌های رادیواکتیو را تولید می‌کند و وارداتی در این بخش نداریم؛ با توجه به اینکه این دارو‌ها طول عمری محدود دارند، صد در صد در داخل کشور تولید می‌شوند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

اصغری افزود: ادعای آمریکا مبنی بر بی تأثیر بودن تحریم‌ها به هیچ وجه واقعیت ندارد و همه می‌دانند که شرایط پیش آمده بر همه تعاملات مالی اقتصادی و تجاری تأثیر گذار است، در این بین تحریم ادعایی درباره برخی لوازم تجهیزات پزشکی با استفاده دوگانه است، در واقع بحث تجهیزات صنعتی و تشخیصی و پزشکی هسته‌ای است و برای رادیو دارو‌ها مشکلی وجود ندارد.

وی گفت: مجموعه دارو‌های مهم و حیاتی که آن‌ها را دارو‌های اساسی می‌نامیم حدود ۴۰۰ قلم است و به لطف خدا در تأمین هیچ یک از آن‌ها مشکلی نداریم. عمده این دارو‌ها یعنی در حدود ۷۰ درصد تولید داخلی هستند و در بخش‌های وارداتی نیز ذخایر کافی داریم. پیش بینی‌های انجام شده حاکی از آن است که در ماه‌ها و سال‌های آینده نیاز بازار به خوبی تأمین شده و بیماران مشکلی نخواهند داشت.

 

 

منبع: روابط عمومی سازمان غذا و دارو

 

 

مطالب مرتبط:

مژده محققان ایرانی به مردم در زمینه محصولات دارویی گیاهی

افتتاح خط تولید جدید داروهای ضد سرطان؛ بزودی

خروج از نسخه موبایل