نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

انصراف یکی دیگر از نامزدهای انتخابات هیأت نظارت بر مطبوعات

به گزارش خبرشهر، علیرضا احمدی علت انصراف خود را عدم شفافیت انتخابات و مجازی برگزار شدن آن که بر خلاف آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات است، برشمرد و گفت: برگزاری این انتخابات خلاف تبصره ۲ و ۳ ماده ۳۳ آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات است؛ به طوری که در تبصره ۲ این ماده از آیین نامه آمده است: هر مدیرمسؤول باید شخصا در جلسه حضور یابد و دارای یک رای خواهد بود و در تبصره ۳ آمده است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است ظرف یک سال پس از لازم‌الاجرا شدن این آیین نامه تمهیدات لازم را برای الکترونیکی شدن انتخابات مدیران مسؤول فراهم کند.
وی افزود: در تبصره ۲ با صراحت اذعان می‌دارد که انتخابات باید به صورت حضوری برگزار شود و مدیرمسؤول باید شخصا در انتخابات حضور داشته باشد؛ نه مجازا (به صورت مجازی).
این نامزد انتخابات در ادامه گفت: در اصل انتخابات باید حضوری برگزار شود، نه مجازی. صرفا نوع رای‌گیری می‌تواند با حضور اشخاص و پس از احراز هویت به صورت الکترونیکی برگزار شود، اما این انتخابات برخلاف آیین نامه به صورت مجازی برگزار می‌شود.
احمدی گفت: برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی با انتخابات به صورت مجازی متفاوت است و تفاوت آن در این است که انتخابات الکترونیکی به صورت حضوری و پس از احراز هویت فرد واجدالشرایط صورت می‌گیرد ولی در انتخابات به صورت مجازی قابلیت احراز هویت شخص که فرد واجدالشرایط شخصا رای دهد غیر ممکن است لذا روش برگزاری این انتخابات خلاف آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات است و باید از طریق دیوان عدالت اداری پیگیری و بر اساس آیین نامه تجدید شود.
وی در آخر در خصوص نحوه تسهیل مشارکت مدیران مسؤول در انتخابات در اقصی نقاط کشور گفت: برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی برای مشارکت مدیران مسؤول در هر استان به نمایندگی ادارات کل ارشاد هر استان قابل انجام است اما باید مدیران مسؤول شخصا حضور داشته باشند، ولی برگزاری انتخابات به صورت مجازی شبهات زیادی را ایجاد می‌کند و قابل استناد نیست.

 

 

منبع: فارس

 

 

مطالب مرتبط:

فهرست نامزدهای انتخابات نمایندگی مدیران مسئول در هفدهمین دوره هیأت نظارت بر مطبوعات

خروج از نسخه موبایل