نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

ضرورت رفع بو و آلودگی کانال افراسیابی در قدس/ سر باز بودن کانال افراسیابی مخاطرات زیست محیطی به همراه دارد

به گزارش خبرشهر،  کانال افراسیابی حد فاصل بلوار ۳۰ متری شورا تا بلوار شهید حاج قاسم اصغری و در محله سرخه حصار وجود دارد.
بر اساس این گزارش، ورود فاضلاب‌های خانگی سبب شده است که این کانال علاوه بر انتشار بوی نامطبوع مخاطرات زیست محیطی را نیز به همراه داشته باشد.
مریم محمدی شهروند در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: لازم است تا مسوولان فکر و چاره‌ای اساسی را برای رفع معضلات زیست محیطی این کانال داشته باشند.
وی ادامه داد: روباز بودن این کانال گلایه شهروندان را نیز به همراه دارد که لازم است تدابیر اساسی برای رفع این معضل از سوی مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط انجام شود.
سعید گرامی نیز دراین رابطه خواستار رسیدگی به رفع بوی نامطبوع این کانال شد و تأکید کرد: با توجه به ورود فاضلاب خانگی به این کانال در برخی از ساعات شبانه روز بوی بسیار نامطبوعی احساس می‌شود که آزاردهنده است.
وی گفت:‌ مردم ساکن دراین منطقه با مشکلات زیست محیطی بسیاری مواجه هستند و لازم است تا اقدامات لازم برای سرپوشیده شدن این کانال هر چه سریع‌تر صورت گیرد.
مریم افشاری نیز دیگر شهروند قدس در این رابطه می‌گوید: نباید به موضوع زیست محیطی بی‌اعتنا بود،‌ لذا باید عواملی که محیط زیست و هوا را آلوده می‌کنند را تحت کنترل قرار داد.
وی تأکید کرد: وجود حشرات و حیوانات موذی نیز محیط زیست را آلوده کرده و شهروندان را نیز دچار مشکلات فراوانی می‌کند.
در این راستا رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: روباز بودن این کانال مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد کرده است که باید هر چه سریع‌تر برای رفع مشکلات این کانال اقدامات اساسی انجام شود.
حسین چناقچی با تأکید بر اینکه از مهمترین اقدامات سرپوشیده کردن این کانال است، افزود: با سرپوشیده کردن کانال افراسیابی گامی مهم در جهت کاهش مشکلات زیست محیطی انجام می‌شود.
وی با اشاره به روباز بودن این کانال گفت: روباز بودن این کانال نه تنها بهداشت محیط زیست را به مخاطره انداخته بلکه باعث تجمع حشرات و حیوانات موذی شده است لذا برای کاهش مشکلات زیست محیطی، شهرداری باید هر چه سریع‌تر اقدامات لازم را به منظور سرپوشیده کردن این کانال انجام دهد.

 

 

منبع: فارس

خروج از نسخه موبایل