نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

استان تهران در مدرسه‌سازی از استان‌های محروم کشور محسوب می‌شود

به گزارش خبرشهر، محمدحسین مقیمی در نشست کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان تهران و شهرستان قدس با اشاره به نیاز شهرستان قدس به مدارس جدید اظهار داشت: طبق برنامه ششم توسعه ساخت ۶۰۰ کلاس درس در شهرستان قدس نیاز است.

وی با بیان اینکه ساخت ۶۰۰ کلاس درس در چهار سال این شهرستان را به استاندارد کلاس‌های حدود ۲۴ نفر در هر کلاس نزدیک می‌کند افزود: جهت ساخت کلاس‌های درس در این شهرستان دولت ساخت ۳۰۰ کلاس و خیرین نیز ۳۰۰ کلاس را به عهده می‌گیرند.

استاندار تهران با اشاره به محرومیت استان تهران بیان کرد: بر خلاف تصور عمومی استان تهران در ساخت مدرسه از جمله استان‌های محروم کشور است که نیاز به توجه جدی دارد.

مقیمی خاطرنشان کرد: خیرین استان تهران با این تصور که این استان برخوردار است کمک‌های خود در زمینه ساخت مدرسه را در استان‌های محروم متمرکز می‌کنند در حالی که استان تهران نیازمند توجه است و از خیرین می‌خواهیم مساعدت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

۲۰ مدرسه شهرقدس با قدمتی ۳۰ ساله استحکام بنا ندارد

در ادامه این جلسه علی‌اصغر ناصربخت فرماندار قدس با بیان اینکه طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ این شهرستان ۳۱۶ هزار نفر جمعیت دارد اظهار داشت: بر اساس نرخ رشد پنج ساله در حال حاضر جمعیت شهرقدس ۳۵۴ هزار نفر است و تنها یک بیمارستان ۴۰ تخت‌خوابی تأمین اجتماعی در شهرستان قدس وجود دارد که کمبود ۳۰۰ تخت بیمارستانی داریم.

وی در مورد مدارس این شهرستان عنوان کرد: ۱۷۲ مدرسه در قدس وجود دارد که ۲۰ مدرسه با قدمتی ۳۰ ساله استحکام بنا ندارد، همچنین کلاس های مدارس ابتدایی این شهرستان با ۴۵ نفر تشکیل می‌شود.

فرماندار شهرقدس با بیان اینکه ۲۶۴ هکتار بافت فرسوده در این شهرستان وجود دارد تأکید کرد: مجموع مساحت حاشیه‌نشینی و بافت فرسوده شهرستان قدس ۳۵۵ هکتار است که ۱۳ درصد مساحت شهرستان را شامل می‌شود.

 

 

منبع: تسنیم

 

 

مطالب مرتبط:

سفر استاندار تهران به شهرقدس

ضرب‌الاجل ۲۰ روزه استاندار تهران به بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی

خروج از نسخه موبایل