نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

دستگیری ۱۱ تیم تروریستی

به گزارش خبرشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمود علوی» وزیر اطلاعات امروز دوشنبه در همایش ملی پدافند غیر عامل اظهار داشت: از نظر معارف و فرهنگ قرآنی، انسان در معرض تهدیدات مختلفی همچون آتش، فتنه و دشمن قرار دارد و در برابر هر یک از این تهدیدات، نیازمند پدافند است.
وی افزود: بر اساس فرهنگ قرآنی، انسان در برابر تهدیدات برای مصون‌سازی نیازمند پدافند عامل، پدافند غیرعامل و آفند است.
وزیر اطلاعات با بیان اینکه دشمن در ایجاد تهدید هیچ‌گاه از یک روش استفاده نخواهد کرد، گفت: دشمن برای اینکه سرمایه‌های ما را تضعیف کند از روش‌های مختلفی استفاده می‌کند و این روش‌ها در واقع نوع برخورد ما را با آنان مشخص و تعیین می‌کند.
علوی ادامه داد: دشمنان کار خود را منحصر به تهدید نظامی نمی‌کنند. آن‌ها در حوزه تهدید گاهی از ابزار نظامی و گاهی از ترفند‌های نرم افزاری استفاده می‌کنند و گاهی با القائات پیاپی که قرآن از آن به عنوان وسوسه یاد می‌کند، برای آسیب زدن بهره می‌برند.
  بیش از ۳۰۰ تیم تروریستی را شناسایی و عملیات انها را خنثی کردیم

 سید محمود علوی در همایش پدافند غیر عامل گفت: در چند ماه اخیر و با درایت سربازان گمنام امام زمان بیش از ۳۰۰ تیم تروریستی را کشف و عملیات آنها را خنثی کردیم.

سید محمود علوی گفت: لزومی ندارد که آگاهانه و حتی ناآگاهانه با دشمن همسو شویم زیرا اعتماد مردم و باور مردم به نظام جمهوری اسلامی باید برای ما سرمایه بزرگ باشد و در جمهوری اسلامی ایران ۹۵ درصد از توطئه های تروریستی به دست سربازان گمنام امام زمان کشف و خنثی می شود.

وی در ادامه گفت: در همین مراسم اربعین امسال با درایت سربازان گمنام مردم ما ۱۱ تیم تروریستی را در شهرهای مختلف کشف کردیم و جلوی اقدامات کورکورانه آنها را گرفتیم ضمن اینکه در چند ماه اخیر ما بیش از ۳۰۰ تیم تروریستی را خنثی کرده و جلوی اقدامات آنها را گرفتیم.

وزیر اطلاعات افزود: در کمال تاسف و در برخی از مواقع برخی از خودی ها با دشمنان ما همراه می شوند و پدافند غیرعامل باید چارچوب داشته باشد تا این اتفاقات رخ ندهد، پدافند باید به وفاق ملی برسد و نیاز به کار وتحقیق علمی دارد زیرا پدافند یک تخصص است و بخشی از تهدیدها مربوط به حوزه نظامی ما است.

وی ادامه داد: کار علمی خودجوش شکل نمی گیرد و نیازمند تربیت دانشجو است و پدافند غیرعامل باید از ظرفیت های موجود استفاده کند مانند حراست ها.

وی در پایان صحبت هایش گفت: پدافند غیرعامل طراحی مربوط به زیرساخت ها است که خوشبختانه با درایت رهبر معظم انقلاب و هدایت های هوشمندانه ایشان اجازه ندادیم دشمن به اهدافش برسد هر چند در برخی از مواقع مقداری آسیب دیده ایم اما دنیا شاهد پیشرفت های علمی ، صنعتی و توان نظامی ماست و ما با قدرت به مسیر و راهمان ادامه خواهیم داد.

 مرزبانان ربوده شده در سلامت هستند 

 

 

وزیر اطلاعات از سلامت مرزبانان ایرانی که اخیرا در مرز میرجاوه ربوده شده بودند، خبر داد. حجت‌الاسلام «سید محمود علوی» وزیر اطلاعات درباره آخرین وضع مرزبانان ربوده شده در میرجاوه اظهار داشت: مرزبانان ربوده شده تا این لحظه در سلامت هستند و فعالیت‌های زیادی توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح و فرماندهی نیروی زمینی سپاه در ارتباط با ارتش پاکستان صورت گرفته است.علوی افزود: علاوه بر این، وزیر کشور نیز با همتای پاکستانی خود ارتباط گرفته و آن‌ها هم اقداماتی را آغاز کرده‌اند که امیدواریم مجموعه این اقدامات موجب آزادی مرزبانان کشورمان شود.وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر زمان آزادی مرزبانان ربوده شده گفت: تلاش‌ها در حال انجام است و امیدواریم نتیجه به زودی حاصل شود و چشم خانواده‌های این عزیزان به دیدار فرزندان‌شان روشن شود.

 

 گستره پدافند غیر عامل به گستره تهدیدهاست

وزیر اطلاعات: گستره پدافند غیرعامل به گستره تهدیدهاست و در برابر هر تهدیدی به طراحی پدافند غیرعامل نیاز داریم.
سید محمود علوی افزود: پدافند غیر عامل در مقابله با دشمن و در برابر دسیسه‌های دشمن از اولویت خاص برخوردار است.
وی تاکید کرد: در فرهنگ دینی ما نیز پدافند غیرعامل بعنوان اولویت اول تلقی شده است.
وزیر اطلاعات با بیان اینکه بهداشت بهتر از درمان است، اظهار داشت: سپر پدافند غیر عامل که پیشگیری از آسیب پذیری است بهتر از بی سپری و آسیب دیدن و پس از آن درمان آسیب است.
علوی گفت:: پدافند غیرعامل یک مقوله بسیار حساسی است که به مطالعات گسترده نیاز دارد، گستره پدافند غیرعامل به گستره تهدیدهاست و هر تهدیدی که داریم، در برابر آن نیازمند به طراحی پدافند غیر عامل هستیم.
وی ادامه داد: مدل پدافند غیرعامل یک مدل انعطاف پذیر است، زیرا تهدید‌های مقابل دائم در حال تغییر است و ناچار باید مدل پدافند غیرعامل متناسب با تغییر تهدید، تغییر کند.
وزیر اطلاعات با بیان اینکه پدافند غیرعامل یک مسئله ساده و پیش پا افتاده نیست، اظهار داشت: پدافند غیر عامل کاملاً علمی و تخصصی است و در بخش‌های مختلف نیازمند متخصصان خود است که به طراحی پدافند غیر عامل بپردازند.
علوی تصریح کرد: پدافند غیر عامل در بخش‌های نظامی، امنیتی و اطلاعاتی، صنعتی، اقتصادی، فرهنگی، رسانه‌ای و بازرگانی، هر یک متفاوت از بخش دیگری است و باید متخصصان هر بخش با راهکار‌های ویژه همان بخش، پدافند غیرعامل همان بخش را تدوین کنند.
وی ادامه داد: حمله دشمن به سرمایه صنعتی ما با قطعات معیوب، پدافند غیر عامل خودش را می‌طلبد و قطعاً با پدافند غیر عامل در عرصه بازرگانی متفاوت است.
منبع:صدا و سیما
مطالب مرتبط:
خروج از نسخه موبایل