نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

حضور میلیونی مردم در راهپیمایی اربعین پدافند غیرعامل در حوزه فرهنگی است

به گزارش خبرشهر، نورالله طاهری در جمع مردم شهریار با اشاره به هفته پدافند غیرعامل اظهار داشت: پدافند غیرعامل به معنای دفاع غیرنظامی است که نیاز به جنگ‌افزار ندارد و در ابعاد مختلف در دنیای کنونی حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس به خوبی پدافند عامل را به دشمنان نشان دادیم و امروز نیز باید در کنار پدافند عامل بحث پدافند غیرعامل را مورد توجه قرار دهیم تا بتوان زمینه تحقق اهدافمان را فراهم کنیم.
فرماندار شهرستان شهریار با اشاره به جوانب مختلف پدافند غیرعامل افزود: مردم نقش مهمی در پدافند غیرعامل دارند بنابراین لازم است اطلاع کافی از موضوعات و موارد مرتبط به آن داشته باشند و ارگان‌های  منطقه و ادارات شهرستان نیز در بحث آموزش و تربیت جامعه ورود جدی داشته باشند چرا که همراهی مردم سبب کاهش آسیب‌ها به کمترین میزان است.
طاهری با اشاره به اجرای دقیق قوانین و مقررات در کنار پیگیری ادارات و نهادهای مرتبط بر حُسن انجام کار در این حوزه بیان کرد: امروز سازمان‌ها و نهادهای متعددی در این حوزه در سطح شهرستان شهریار فعال هستند اما گاهی در زمان اجرا به خاطر رابطه‌بازی‌هایی از مسیر منحرف می‌شوند که باید از ان اجتناب کرد.
وی همچنین با تأکید بر ایستادگی در حوزه فرهنگ گفت: برنامه‌هایی مانند پیاده‌روی اربعین یک دانشگاه فرهنگی است که حرکت در مسیر ائمه اطهار(ع) همچون ایستادگی در مقابل انحرافات فرهنگی و به نوعی بیمه شدن در مقابل مشکلات است که خود یک نوع پدافند غیرعامل در حوزه فرهنگی محسوب می‌شود.
فرماندار شهرستان شهریار در پایان با اشاره به بحث فضای سایبری و آشنایی عموم مردم نسبت به این مهم خاطرنشان کرد: آشنایی با فضای مجازی سبب دور شدن از شکنندگی فضای حاکم در این حوزه و جهت‌گیری به سمت فضای مطلوب می‌شود.

 

 

منبع: تسنیم

 

مطالب مرتبط:

قدوم برداشته‌شده در راهپیمایی اربعین حسینی مشت‌های کوبنده بر دهان استکبار بود

گزارش تصویری از نماز جمعه ۱۱ آبان در مصلی امام خمینی (ره) شهریار

خروج از نسخه موبایل