نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

دومین جلسه انجمن کتابخانه های شهرستان شهریار درسال 97 برگزار شد

به گزارش خبرشهر، دومین جلسه انجمن کتابخانه های شهرستان شهریار درسال ۹۷ باحضور حجت الاسلام سالمی امام جمعه شهرستان شهریار، رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهریار، طاهری فرماندار شهرستان شهریار ،فرنیاپور معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان شهریار،  نیکنام مدیرکل نهادکتابخانه های استان تهران و اعضای انجمن کتابحانه ها در سالن جلسات فرمانداری شهرستان شهریار برگزارشد.
دومین جلسه انجمن کتابخانه ها  با قرائت آیاتی ازکلام الله مجید توسط فرنیاپور معاون سیاسی انتظامی فرمانداری آغاز شد و در ادامه  طاهری و رئیس انجمن کتابخانه های شهرستان شهریار ضمن عرض تسلیت اربعین حسینی و خوش آمد به حجت الاسلام سالمی و نیکنام در ارتباط با کتاب و کتابخوانی و اهمیت  مطالعه اشاره و به جدیت مسئولین در این حوزه تاکید نمودند .
رئیس انجمن کتابخانه ها افزود: کارشناسان درحوزه کتابخانه ها بر این اعتقادند که در مقوله کتاب و کتابخوانی و سرانه مطالعه دچار ضعف میاشیم که قابل تامل است و پیگیری مجدانه مسئولین را میطلبد. ایشان افزودند میبایست باسعی وتلاش بهره وری از کلیه منابع در جهت ارتقاء فرهنگ مطالعه شهرستان را افزایش دهیم.
علی پناه دبیر انجمن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهریار نیز با تاکید بر بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت کتاب و کتابخوانی درجهت ارتقاء فرهنگ مطالعه و تاثیر آن در کاهش جرم اشاره و در ادامه به قرائت بندهای دستور جلسه پرداخت .
امیری رئیس کتابخانه های شهرستان شهریار به ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی و فعالیتهای انجام شده درسال ۹۷ درحوزه فرهنگ و برگزاری نشستها، نقد کتاب و برگزاری مسابقات پرداخت و در مورد برگزاری هفته کتاب همکاری و همیاری مسئولین را خواستار شد .
نیکنام مدیر کل امور کتابخانه های استان تهران باتشکر از گزارش جامع وضعیت کتابخانه ها به منابع درآمدی از نیم درصد سهم کتابخانه ها اشاره و استیجاری بودن بعضی از کتابخانه ها را از مشکلات کتابخانه ها برشمرد.
امام جمعه شهرستان شهریار ومهمان ویژه این جلسه ضمن عرض نسلیت اربعین حسینی و تشکر از دغدغه مسئولین نسبت به مقوله فرهنگ افزود: کار فرهنگی مقدس است و حد و مرز ندارد  و افزودن به کتابحانه ها را می توان با کمک خیرین پیگیری وعملیاتی نمود و بایستی تلاش در گسترش فضاهای فرهنگی را همواره در دستور کار داشته باشیم.
وی خاطر نشان کرد: حجت الاسلام سالمی نیز با توجه به نزدیک شدن به هفته کتاب درخطبه های نماز جمعه به اهمیت کتاب و کتابخوانی خواهند پرداخت .
دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان شهریار با تعدادی مصوبه به کارخود پایان داد .
ازمصوبات این جلسه می توان به مشخص شدن اعضای حقیقی و ساخت سه باب کتابخانه درشهرهای شهرستان شهریار نام برد.

 

منبع: اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهریار

خروج از نسخه موبایل