نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

توجه به توصیه های پلیس در تردد زائران اربعین حسینی به عراق ضروری است

به گزارش خبرشهر، سردار “محسن خانچرلی” با اشاره به ضرورت انجام مراحل قانونی جهت تردد زائران حرم حسینی به کشور عراق گفت: گذرنامه سندی است که از طرف ماموران صلاحیت دار برای مسافرت اتباع ایران به خارج و یا اقامت در خارج و یا مسافرت از خارج به ایران داده می شود و صدور آن منوط به ارائه اسنادی است که هویت و تابعیت ایرانی تقاضا کننده را ثابت کند.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران افزود: خروج از کشور بدون ارائه گذرنامه و روادید معتبر، ممنوع و مشمول مجازاتی مقرر در قانون از جمله حبس از یک تا سه سال و پرداخت جزای نقدی خواهد شد و زائرانی که بدون داشتن روادید به کشور عراق سفر می نمایند مجازات های از قبیل حبس در آن کشور محکوم خواهند شد.

سردار خانچرلی بیان داشت: هر شخصی بخواهد از مرزهای کشور جمهوری اسلامی ایران خارج شود بایستی گذرنامه مربوط به خود را همراه داشته و ارائه دهد که این موضوع شامل حال نوزادان که تحت ولایت یا حضانت والدین هستند، نیز می شود.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه زائران پیاده روی اربعین حسینی بدون روادید و گذرنامه به سمت مرزهای خروج کشور عزیمت نکنند، تصریح کرد: از ورود افراد فاقد مدارک قانونی توسط ماموران به سمت مرزها جلوگیری خواهد شد.

وی بیان داشت: صدور گذرنامه، ارایه خدمات مراجعان حضوری، خدمات به اتباع خارجی، رسیدگی به پرونده های مخدوش، انجام استعلام و رسیدگی به امور دانشجویان از جمله خدماتی است که در این ایام به شهروندان ارایه می شود.

سردار خانچرلی با تأکید بر اینکه بدون گذرنامه و ویزا، خروج از مرز غیرممکن است ، از زائران خواست موارد مشکوک را به مسئولان امر گزارش کنند و نیروی انتظامی با همراهی سایر نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ،اشراف اطلاعاتی خوبی در برگزاری همایش اربعین حسینی دارد.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران، با اشاره به افزایش ارائه خدمات نسبت به روزهای عادی در این ایام، تصریح کرد: در یک ماه گذشته ۱۶ هزار و ۶۱۷ گذرنامه صادر و به شهروندان تحویل داده شده است.

سردار خانچرلی، اظهار داشت: با توجه به استقبال عاشقان حسینی، برای شرکت در مراسم عظیم راهپیمایی اربعین امسال، و بنابر تصمیم گیری های انجام شده در قرارگاه اربعین حسینی(ع) اداره مهاجرت و گذرنامه پلیس امنیت عمومی غرب استان تهران، در بخش های مختلف اداری، اقدام به ارائه خدمات مضاعف به زائران عتبات عالیات می کند.

وی در پایان، با اظهار امیدواری در خصوص ارائه هر چه بهتر و بیشتر خدمات به زائران حسینی(ع)، گفت: این خدمات به صورت روزانه در مراکز دفاتر خدمات الکترونیکی انتظامی و ادارات معاونت مهاجرت و گذرنامه پلیس امنیت عمومی ارائه می شود.

 

مطالب مرتبط:

آغاز طرح ترافیکی ویژه اربعین

برای پیاده‌روی اربعین چه مواد غذایی با خود ببریم؟

 

خروج از نسخه موبایل