نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

جلسه شورای اداری شهرستان شهریار با موضوع تخصصی شهر باغستان برگزار شد

به گزارش خبرشهر، در دوازدهمین جلسه شورای اداری شهرستان شهریار که با موضوع تخصصی شهر باغستان در ۳۰ مهرماه سال جاری با حضور مسوولین شهرستانی و شهری در سالن اجتماعات شهرداری باغستان که از ابتدای روز کاری با مدیریت فرماندار شهریار برگزار گردید.
در ابتدای جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین موحدی نیا امام جمعه موقت شهر باغستان ضمن تاکید و تشویق بر اهمیت برگزاری جلسات شورای اداری تخصصی در باغستان برای دومین بار و همچنین بررسی، پیگیری و اعلام گزارش در خصوص مصوبات جلسه گذشته گفت: اگر جلسات باشکوه و قدرتمندی با موضوعات تخصصی برگزار شود اما در پس آن پیگیری ضعیف باشد، برگزار شدن جلسه با برگزار نشدن جلسه هیچ تفاوتی ندارد.
وی ادامه داد: با توجه به مشکلات خاص و بومی این منطقه باید دقت بیشتری در مصوبات و نحوه مدیریت دستگاه نظارتی و خدماتی وجود داشته باشد که باید قدرت بیشتری در این خصوص لحاظ گردد.
نورالله طاهری فرماندار شهرستان شهریار در ادامه جلسه عنوان کرد: فلسفه برگزاری جلسات تخصصی در شهرهای بزرگ شهرستان شهریار، تنها جهت بررسی موضوعات کوچک و بزرگ آن شهر می‌باشد که باید این فرصت را غنیمت شمرد و تنها در خصوص همان شهر موضوعات بررسی گردد و راهکارهای ویژه‌ای در این خصوص به کار بسته شود.
شهردار باغستان در ادامه جلسه عنوان کرد: در شهر باغستان با توجه به بافت خاص این منطقه، باید امروز توجه ویژه‌ای به وضعیت نابسامان فاضلاب در این شهر گردد زیرا هر قدر هم در مورد مضرات و حاشیه‌های آن بحث گردد، بازهم کم کاری شده است.
حسن رنجبر شهردار باغستان ادامه داد: گره‌های ترافیکی در این شهر به دلیل حادثه خیز بودن و غیر اصولی بودن پاره‌ای از این معابر و گذرها باید با تصمیم‌گیری مجدانه، همت گروهی گردد تا امنیت را به این معابر باز گردانیم.
فرماندار شهرستان شهریار ضمن جمع‌بندی جلسه عنوان کرد: اقدامات و کارهای بسیار خوبی در شهرستان و در شهر باغستان در حال وقوع می‌باشد که جای بسی تشکر و قدردانی دارد که باید از تمامی دستگاه‌ها در این خصوص تقدیر و تشکر نمود.
وی ادامه داد: برخلاف میل باطنی و ذاتی کل مدیران و افراد در سطح مدیریت شهری و شهرستانی، در شهر باغستان شاهد اتفاقاتی بودیم که امروز جای بسی تاسف داشته و باید کلیه امورات مشابه تکرار نشود، زیرا قانون و قانونگذار به طور قطع برخورد جدی در این خصوص خواهد کرد.
وی تصریح کرد: باید تمامی مدیران و افراد حواس خود را به کار ببندند که کارمندی یا مدیری موجب تخلف نگردد و تنها به مردم خدمت کند زیرا برای خدمت کردن به مردم در این جایگاه قرار گرفته است.
فرماندار شهرستان شهریار گفت: توجه نکردن به میز خدمت موجبات نارضایتی در جامعه را ایجاد کرده زیرا با توجه به تمامی مشکلات پیش روی مردم باید باری از دوش مردم برداشته شود نه این که با جوابی بی‌منطق، تاثیر خدمات آن گروه یا اداره را زیر سوال می‌برند و مردم را با خاطری مکدر به بیرون از اداره و دستگاه راهنمایی کنیم.
وی تصریح کرد: تا به امروز موضوعات و مشکلات زیادی پیش روی انقلاب وجود داشته و دشمن با ایجاد جنگ روانی همواره در تلاش بوده تا امرار معاش را برای مردم سخت و سخت‌تر کند.
فرماندار شهریار افزود: همواره در تلاش باشیم که بر طبل دشمن نکوبیم و با دقت نظر در راستای هموار کرد امورات از مردم دلجویی کنیم.
نورالله طاهری گفت: تکرار موضوعات مشابه سال گذشته که با بارش برف و حوادث غیر مترقبه‌ای که مدیران تدابیری در خصوص آن اتخاذ نکرده باشند در شهرستان به هیچ عنوان قابل بخشش نیست زیرا با بی‌تدبیری پاره‌ای از مدیران شاهد پیامدهای ۲ هفته‌ای پس از بارش برف زمستانی بودیم.
وی تاکید کرد: اولویت در حال حاضر  آب شرب در شهرستان می‌باشد که این موضوع به‌خصوص در باغستان نیز به چشم می‌خورد که باید در فضل سرما تدابیر گذشته اجرایی گردد تا در تابستان شاهد بدفرجامی یا ضعف مدیریت نباشیم.
فرماندار شهرستان شهریار گفت: ساخت فرهنگسرا در شهرک نصیرآباد باید در اولویت کاری دستگاه‌ها قرار بگیرد زیرا ایشان باید به گونه‌ای رفتار کنند که با احداث فرهنگسرایی کامل و بزرگ، جاذب تمامی افراد و گروه‌ها در آینده نه چندان دور این منطقه باشد.
وی ادامه داد: معابر اصلی باغستان و کمربندی در حال احداث باغستان باید سرعت عملیاتی بیشتری بگیرد و در تمامی جوانب باید جدیت بیشتری در مدیریت منظور گردد تا از گره‌های ترافیکی شهر خارج شویم.
طاهری گفت: مخزن آب نصیرآباد، روشنایی معابر، ضعف در سیستم‌های مخابراتی، اصلاحات هندسی ترافیکی در شهرها و شهرک‌ها، تخصیص و انتقال زمین به اداره بهداشت و درمان نیز در دستور کار جدی قرار گرفته که در جلسه بعدی باید دستگاه‌های مربوطه گزارش‌هایی دقیق از پیشرفت و عملیاتی شدن در این حوزه‌ها برای ارائه داشته باشند و صد البته که هیچ توجیهی در این خصوص پذیرفته نیست.
فرماندار شهرستان شهریار ادامه داد: باید در خصوص اشتغال روستایی در شهرستان به خصوص در باغستان امورات مجدانه‌ای صورت پذیرد تا خانواده‌های کم درآمد، زنان بد سرپرست و یا بی‌سرپرست مشمول این طرح قرار گیرند تا حس بهتری در روستاها شکل گیرد و کنشی در راستای جریان سازی رگ اقتصادی روستایی از هر طریقی که ممکن است محقق گردد.

 

 

منبع: فارس

 

 

مطالب مرتبط:

دوازدهمین جلسه شورای اداری شهرستان شهریار در باغستان برگزار گردید

خروج از نسخه موبایل