نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

تشریح برنامه‌‌های هفته پدافند غیرعامل در شهر قدس

به گزارش خبرشهر، مسعود مختاری، رئیس کمیته پدافند غیرعامل شهرداری قدس با اشاره به شعار هفته پدافند غیرعامل سال ۹۷ مبنی بر «پدافند غیرعامل؛ افزایش بازدارندگی در سایه حماسه حسینی» که از تاریخ هشتم تا چهاردهم آبان‌ماه برگزار می‌شود، گفت: هفته پدافند غیرعامل، فرصتی مغتنم برای دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی و رسانه‌های جمعی است که بتوانند با به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های علمی، تخصصی، توان اجرایی و اطلاع‌رسانی حوزه کاری خود، نسبت به گفتمان‌سازی عمومی و نهادینه کردن آن در جامعه و آگاه‌سازی عمومی در مصون‌سازی کشور تصمیم‌گیری و اقدام کنند.
شهردار قدس افزود: منظور از پدافند غیرعامل، مجموعه اقدامات غیرمسلحانه‌ای است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن می‌شود.
وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل فقط مختص این هفته نیست و در تمام طول سال باید در دستور کار دستگاه‌های اجرایی باشد، افزود: هفته پدافند غیرعامل کارکردی نمادین برای یادآوری و آگاه‌سازی جامعه نسبت به این حوزه دارد. بر همین اساس کمیته پدافند غیرعامل شهرداری قدس برنامه‌هایی را برای این هفته پیش‌بینی نموده است.
رئیس کمیته پدافند غیرعامل شهرداری قدس در تشریح برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای هفته پدافند غیرعامل توسط شهرداری قدس، بیان داشت: یک دوره کلاس آموزشی با همکاری اداره آموزش و پژوهش و کمیته پدافند غیرعامل شهرداری برای این هفته برنامه‌ریزی شده است تا مباحث این حوزه در میان پرسنل شهرداری به شکل اصولی و علمی نهادینه شود.
علاوه بر این، نسبت به تهیه، توزیع و نصب بنر، بروشور و پوستر در سطح شهر و همچنین تهیه و پخش کلیپ با موضوع پدافند غیرعامل از تلویزیون‌های شهری اقدام خواهد شد که این اقدامات در آگاه‌سازی جامعه نسبت به این حوزه اثرات خوبی دارد. از سوی دیگر، با توجه به وجود پتانسیل‌های مناسب در فرهنگسراها، مقرر شده است نسبت به برگزاری کلاس‌ها، همایش‌ها و مسابقاتی در رابطه با این موضوع اقدام شود.

 

 

منبع: شهرداری قدس

 

 

مطالب مرتبط:

احداث کمربندی شهرقدس به انتهای اتوبان حکیم با جدیت پیگیری شود.

طرح ایمن‌سازی ترافیکی در شهر قدس اجرایی شد

خروج از نسخه موبایل