نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

ایجاد امنیت در جامعه بر دوش نیروی انتظامی؛ انتقال احساس آرامش با رسانه‌ها

به گزارش خبرشهر، در ابتدای نشست مهدی سرپناه معاون اجتماعی نیروی انتظامی غرب استان تهران بیان کرد: معاونت اجتماعی در نیروی انتظامی بیش از ۲۰ سال است که در کشور انجام وظیفه می‌کند و همواره در این مدت تمامی تلاش خود را در راستای اطلاع‌رسانی هرچه بیشتر و بهتر از طریق جامعه خبر با عموم مردم در ارتباط باشد و این مهم جزو را سیاست‌های اصلی کاری خود قرار داده است.

در ادامه جلسه، خبرنگاران در زمینه‌های مختلف به بحث و گفتمان پرداختند؛ یکی از تغییر رویه جلب مخاطبین اخبار از رسانه‌های مکتوب و چاپی به رسانه‌های آنلاین و اینترنتی گفت و دیگری از استفاده فرصت انتشار ایجادشده در رسانه‌های اینترنتی و تخصصی نبودن انتشار اخبار  انتقاد کرد.

دیگری از تفاوت قائل نشدن بین رسانه‌ها از نظر مکتوب و برخط و فضای مجازی در نگاه مدیران و مراکز خبر، مشخص نبودن خبرنگاران حرفه‌ای و خبرنگار نماها از سوی ارگان‌های برگزارکننده نشست‌های خبری رسانه‌ای گله کرد و آن‌یکی هم کمبود امنیت خبرنگاران در محیط‌های مختلف و مورد تهدید قرار داشتن  خبرنگاران از سوی سارقین به دلیل همراه داشتن دوربین و تجهیزات گفت.

در ادامه جلسه سرپناه؛ معاون اجتماعی نیروی انتظامی غرب استان تهران عنوان کرد: بنده نماینده رسانه‌ای فرماندهی انتظامی غرب استان تهران هستم و برای انتشار و اخبار از این جایگاه اختیار کامل داده شده تا بتوانم با اهالی رسانه و مطبوعات نهایت همکاری را داشته باشم و اولویت کاری ما خبرنگاران فعال محلی در سطح منطقه تعریف گردیده است.

وی ادامه داد: تمامی رسانه‌ها از دید این مرکز باهم یکسان هستند و هیچ رسانه‌ای ارجحیتی نسبت به دیگری ندارد و کلیه اخباری که از این جایگاه منتشر می‌گردد، هر مرکز خبری به فراخور سیاست‌های داشته خود، می‌تواند از آن بهره ببرد؛ لذا اگر خبرنگاران در عرصه خبری فعالیت حرفه‌ای نداشته باشند کلیه فعالیت‌های سربازان نیرو انتظامی دیده نخواهد شد و منعکس نخواهد شد.

وی تصریح کرد: دیده شدن عملکرد نیروی انتظامی و انعکاس آن در سطح رسانه‌های اجتماعی، احساس امنیت را نیز به همراه خواهد داشت و این احساس امنیت است که بیشترین تأثیر را بر روی جامعه پیرامون خواهد گذاشت.

سرپناه افزود: ایجاد امنیت در جامعه بر دوش سبزپوشان نیروی انتظامی نهاده شده ولی انتقال احساس امنیت و آرامش از سوی رسانه‌ها اجتماعی ازجمله مکتوب، برخط، آنلاین و غیره و تمامی شهروندان خواهد بود و از این طریق است که در جامعه‌ای به‌صورت واقعی احساس امنیت و آرامش قابل‌لمس خواهد بود.

 

وی ادامه داد: مهم‌ترین وظیفه نیروی انتظامی به‌عنوان ضابط دستگاه قضایی در برخورد با جرم مشهود است و اگر جرم مشهود نباشد نیرو، حق ورود ندارد و این امر در تمامی موارد ذکر گردیده است.

 

 

منبع: فارس

 

خروج از نسخه موبایل