نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

ضرورت ورود به موقع در پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز

به گزارش خبرشهر، حسین توکلی کجانی سرپرست فرمانداری شهرستان ملارد در جمع اعضای ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان ملارد گفت با ورود به موقع و برخورد قاطع با اولین اقدامات در ساخت و سازهای غیرمجاز که دستورالعمل و قوانین لازم هم در این باره وجود دارد، ضمن کاهش این ساخت و سازها، فرصت از سودجویان گرفته شده و منافع مردم و بیت المال حفظ میگردد.
وی گفت همه دستگاهها باید دراین باره با احساس مسئولیت و بر اساس شرح وظایف و تکالیف تعیین شده ورود کرده و اجازه ندهند کار به صدور حکم و تخریب یا قلع و قمع بکشد.
توکلی کجانی به تغییر کاربری در زمین های اطراف کلان شهرها به خاطر ارزش افزوده و منافع چشمگیر اشاره کرد و افزود متاسفانه در این ساخت و سازها ، منفعتی به روستائیان و صاحبان زمین نمی رسد.
وی از ضرورت تهیه طرح توسط جهاد کشاورزی با توجه به شرایط منطقه و همچنین وحدت رویه در برخورد با ساخت و سازها گفت و افزود شهرداری ها و بخشداری ها کارگروه های ویژه ای در بخش ها در راستای جلوگیری از ساخت وسازهای غیرمجاز تشکیل دهند.
در این جلسه استفاده از نیروهای مردمی و بسیج ، توجه به نظرات جهاد کشاورزی در صدور آراء کمیسیون های ماده ۹۹ و ۱۰۰ و تسهیل در صدور مجوز فنس برای کشاورزان جهت حفظ و حراست از محصولات توسط سرپرست فرمانداری ملارد مورد تاکید قرار گرفت .
وی در ادامه به همکاری خوب مراجع قضائی و نیروی انتظامی در صدور حکم و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز اشاره کرد و خودداری دستگاههای خدمات رسان از واگذاری انشعابات به این گونه ساخت و سازها و همچنین لزوم کمک به روستائیان و آشنا نمودن آنان با قوانین مربوطه جهت جلوگیری از به نتیجه رسیدن اهداف سودجویان و متخلفان را متذکر شد .
توکلی کجانی اولویت اول این ستاد را کاهش ساخت و ساز برشمرد و ظرف مدت سه ماه ، تعیین تکلیف ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گرفته و پرونده های تشکیل شده را خواستار شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت جهاد کشاورزی و بخشداری ها پیگیری نمایند برای زمین های حریم روستاها از سوی مراجع استانی  طرح تعریف و مشخص شود تا بتوان برای انجام فعالیت های قانونی و ایجاد اشتغال و توسعه کشاورزی در این اراضی برنامه ریزی کرد . ارائه گزارش توسط برخی از اعضای این ستاد از دیگر بخش های این جلسه بود.

 

 

منبع: فرمانداری ملارد

 

 

مطالب مرتبط:

تاکید سرپرست فرمانداری شهرستان ملارد بر شناسائی نقاط آسیب پذیر در مواقع اضطراری

شهرستان ملارد سالانه ۷ هزارتن قارچ تولید می‌کند

خروج از نسخه موبایل