نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

بهزیستی هزینه کاشت حلزون دانش‌آموزان ناشنوا ‌را می‌پردازد‌

به گزارش خبرشهر، رامین رضایی امروز در حاشیه بازدید از مرکز آموزشی کودکان استثنایی باغچه‌بان واوان شهرستان اسلامشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز ۳۳۰ بسته آموزشی به همراه کیف مدرسه برای دانش‌آموزان معلول، کم توان ذهنی، کم شنوا و ناشنوا توسط خیرین بهزیستی تهیه و در اختیار مدارس شهرستان اسلامشهر قرار گرفت.
وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی و نیازهای اساسی دانش‌آموزان معلول ‌بیان کرد: سازمان بهزیستی هزینه کاشت حلزون دانش‌آموزان ناشنوا و بخشی از هزینه‌های ایاب و ذهاب مدارس و لوازم موردنیاز توانبخشی دانش‌آموزان معلول را می‌پردازد.
مدیرکل امور توانبخشی سازمان بهزیستی افزود: ما به دنبال حمایت‌طلبی از مشارکت‌های مردمی و کمک‌های جمعی هستیم و امیدواریم بتوانیم نیازهای اساسی دانش‌آموزانی که زیر مجموعه سازمان بهزیستی محسوب می‌شوند را برآورده کنیم.
رضایی تصریح کرد: گاهی احساس افراد بر این است که بهزیستی باید فرصت‌هایی را در جامعه برای خیرین فراهم سازد که خودشان قادر به شناسایی آن در جامعه نیستند که ما این آمادگی را داریم تا با معرفی افراد نیازمند پلی میان خیرین و افراد نیازمند جامعه باشیم.
وی مشکلات کودکان معلول را تقدیر الهی عنوان کرد و گفت: مشکلات و معلولیت این کودکان ناخواسته بوده که متأسفانه چرخه ناقص معلولیت و فقر به تشدید نیازهای کودک افزوده و این ناتوانی در رشد و توسعه دوران کودکی در مابقی دوران زندگی شخصی و اجتماعی فرد تأثیرگذار است.
مدیرکل امور توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور تصریح کرد: با وضعیت اقتصادی موجود به اقشار نیازمند فشار بیشتری وارد می‌شود و برای پاسخ به نیازهای نیازمندان حداقل ۳ برابر اعتباراتی که برای این قشر تخصیص یافته لازم است تا حداقل نیازهای آنان برآورده شود.
رضایی اظهار داشت: سازمان بهزیستی کشور در تلاش است تا با معرفی برنامه‌ها و اهداف سازمان و با مشارکت و بهره‌گیری از افراد خیّری که فرهنگ کمک به همنوع و نیازمند در آنان موج می‌زند به یاری نیازمندان و معلولان جامعه بهتر و پربارتر از گذشته بپردازد.
وی در پایان با اشاره به اینکه هدف اصلی ما مناطق محروم کشور است خاطرنشان کرد: ۳ هزار بسته آموزشی برای دانش‌آموزانی که تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند فراهم شده که در روزهای آتی در استان سیستان و بلوچستان و روستاهای محروم کشور توزیع می‌شود.

 

 

منبع: تسنیم

 

 

مطالب مرتبط:

۲۱ هزار نفر زیر پوشش بهزیستی شهریار قرار دارند

پرداخت وام ۲۰ میلیونی به مددجویان بهزیستی استان تهران

خروج از نسخه موبایل