نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

270 هکتار بافت فرسوده در شهرستان قدس وجود دارد/ ضرورت تسریع در احیای بافت‌های فرسوده شهرستان

به گزارش خبرشهر، نقی علیوند اظهار داشت: یکی از مهمترین معضلات این شهرستان وجود بافت‌های فرسوده است که باید هر چه سریع‌تر این بافت‌ها احیا شود.

وی با اشاره به اینکه بازسازی بافت‌های فرسوده باید به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌ها باشد، ‌افزود: در این زمینه باید فرهنگ‌سازی‌هایی صورت گیرد و شهروندان از چگونگی بازسازی و احیای بافت‌های فرسوده و همچنین ارائه تسهیلات به درستی آگاهی یابند.

رئیس شورای اسلامی شهر قدس در ادامه با بیان اینکه وجود این بافت‌های مسکونی فرسوده تهدیدی برای ساکنان آن محسوب می‌شود،‌ گفت: با احیا و بازسازی این بافت‌ها می‌توانیم در زمان بلایای طبیعی از خسارات جانی و مالی جلوگیری کنیم.

علیوند در ادامه سخنان خود به تسهیلات در نظر گرفته شده برای احیای بافت‌های فرسوده اشاره کرد و بیان داشت: تاکنون ۱۳۰۰ فقره تسهیلات بانکی برای نوسازی بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است که این مهم گامی اساسی در جهت رفع بافت‌های فرسوده محسوب می‌شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با تأکید بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام در این شهرستان گفت: از مهمترین اولویت‌های مسوولان در دستگاه‌های مختلف اتمام پروژه‌های نیمه تمام است تا بتوانیم با بهره‌برداری از این پروژه‌ها در مسیر توسعه خدمات‌رسانی به مردم گام برداریم.

رئیس شورای شهر قدس اظهار کرد: با افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه تمام گامی مهم در جهت حوزه‌های فرهنگی، ورزشی، فضای سبز و… برداشته می‌شود.

 

 

منبع:فارس

 

 

مطالب مرتبط:

۲۷۰هکتار بافت فرسوده در محدوده شهری قدس قابل تأمل است/طرح احداث مسکن امید در شهر قدس اجرایی می شود

زندگی ۵ میلیون تهرانی در بافت‌ فرسوده و سکونت‌گا‌ه‌های غیررسمی/ ۳۱ شهر تهران محدوده مصوب بافت فرسوده دارند

خروج از نسخه موبایل