نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

مصاحبه با خادم موکب شهدای مدافع حرم شهرستان شهریار در مرز مهران

به گزارش خبرشهر، حجه الاسلام حاج حمید نظری مسئول موکب شهدای مدافع حرم، درباره‌ ماهیت وجودی آن توضیح داد: با توجه به تصریح روایات به زیارت اربعین به دلیل روایت شریف امام حسن عسکری(ع) که زیارت اربعین را یکی از پنج علامت مؤمن بیان فرموده‌اند که (عَلَامَاتُ‏ الْمُؤْمِنِ خَمْسٌ… وَ زِیَارَهُ الْأَرْبَعِینَ‏؛ وسفارش مقام معظم رهبری مبنی برهرچه باشکوهتر برگزار کردن مراسم اربعین حسینی و تاکید علما بالاخص آیت‌الله محمدتقی بهجت که فرمودند: امام زمان(عج) که ظهور فرمود، پنج ندا می‌کند به اهل عالم، اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِی الحُسَین قَتَلُوهُ عَطشاناً، اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِی الحُسَین سحقوه عدوانا،… امام زمان خودش را به واسطه امام حسین(ع) به همه عالم معرفی می‌کنند … بنابراین در آن زمان باید همه مردم عالم، حسین(ع) را شناخته باشند… اما الان هنوز همه مردم عالم، حسین(ع) را نمی‌شناسند و این تقصیر ماست، چون ما برای سیدالشهدا(ع) طوری فریاد نزدیم که همه عالم صدای ما را بشنود، پیاده‌روی اربعین بهترین فرصت برای معرفی حسین(ع) به عالم است.
مجموعه موسسه موعود در شهر شهریار تصمیم به برپایی موکب شهدای مدافع حرم گرفت تا از این طریق قدمی در رشد فرهنگ حسینی بردارد. وی افزود: این موکب به کمک خیرین کشور عزیزمان بخصوص شهروندان شهریار و خانواده های شهدای مدافع حرم این شهر آماده شده و اداره می‌شود و سومین سال است که به صورت کامل در حال ارائه خدمات به زوار گرامی است و امروز فضای مناسبی را برای زائرین بر مبنای اولویت‌ها و نیازهای آن‌ها آماده کرده است.
وی افزود: پذیرایی روزانه بیش از ۲۰٫۰۰۰زائر در۳ وعده اصلی به همراه دو میان وعده، برگزاری مراسم عزاداری در شبهای منتهی به اربعین حسینی با استقبال بیش از ۲۰۰۰زائر،راهنمائی و تکریم زائرین جهت سهولت امر تردد و … از جمله خدمات این موکب است.
وی با تاکید بر این‌که این موکب با مشارکت مردم اداره می‌شود و از دید ما باید در کشور خود اکرام کننده زائرین اربعین باشیم و بنا به امر رهبری میزبانی در کشور عراق باید در دست برادران عراقی بماند، اضافه کرد:‌ در ابتدای حضور این موکب در مرز مهران هیچگونه خدمات رسانی از جانب دستگاههای مسئول انجام نمیشد و این امر موجب ضربه به اعتبار کشور بود که حالا با حضور دستگاههای مختلف بخصوص ستاد اربعین و آستان قدس رضوی شرایط بهتری به جهت ارائه خدمات به زائرین فراهم شده است.
حجه الاسلام نظری گفت: ۴۰ خادمی که در این مجموعه کار می‌کنند از اعضای موسسه فرهنگی موعود و هیات خادمین الزهرا (س) هستند که در طول سال نیز جزو خادمان آستان اباعبدالله الحسین (ع) هستند و برنامه های فرهنگی متنوعی مانند نمایشگاه ها و غرفه های فرهنگی،کلاسها و دوره های آموزشی و اردوهای زیارتی در طول سال در شهر شهریار اجرا مینمایند.
او درباره‌ رضایت زوار از این موکب، بیان کرد: با توجه به تجمیع امکانات در مسیر کربلا تا نجف زائرینی که با خستگی چندین ساعته به مرز میرسند نیاز به خدمات اسکان و طعام و مراسمات فرهنگی دارند که خوشبختانه در این سالهای اخیر هماهنگی خوبی بین اعضای موکب، مسئولین و مردم شهر مهران بوجود آمده و ما سعی داریم بیشتر اقلام را از بازارهای شهر مهران تهیه کنیم تا به رونق کسب و کار این مناطق هم کمک کرده باشیم.
این خادم امام حسین (ع) درباره‌ نحوه‌ همکاری خیرین در راه‌اندازی این موکب، توضیح داد: هرساله عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) با فراخوان این مجموعه به یاری موکب شتافته و نذورات نقدی و غیر نقدی خود را به این مجموعه تحویل میدهند و به نوبه خود حمایت کننده این حرکت عظیم هستند.
مسئول موکب شهدای مدافع حرم با اشاره به یاری بخش‌های دولتی در تامین خدمات کلان‌تر افزود:‌ هر چند خدمات خوبی پشت مرزها از سوی مدیریت شهری شهرداری ارائه می‌شود، ولی مردم همچنان با مشکلات مواجه هستند و شأن زائر اباعبدالله الحسین (ع) در این حد نیست. لازم است مجموعه‌ دولت و کسانی که امکانات و مسؤولیتی دارند از جمله سپاه، شهرداری‌ها و سازمان‌ها و نهادها و در رأس همه دولت بیشتر به سمت خدمات رسانی زائرین در شهرهای مرزی بیایند و قدر این زائران را بدانند. این سفر پر خیر و برکت است و کشور را بیمه می‌کند.
این خادم امام حسین (ع) گفت:‌ با توجه به شهادت بیش از ۱۴ شهید مدافع حرم اهل شهرستان شهریار تصمیم گرفتیم این موکب را به نام این عزیزان که آزادی و امنیت خود را مدیون آنها هستیم نامگذاری کنیم تا نام و یاد آنها را بیش از پیش گرامی داریم.
این مسئول درباره چگونگی جمع آوری نذورات موکب گفت:عزیزانی که بانی خیر هستند و میخواهند هرچند کم دراین رستخیز عظیم شریک باشند میتوانند با شماره تلفن۰۲۱۶۵۲۲۰۴۹۸تماس حاصل و یا به آدرس:شهریار-خیابان ولیعصر-کوچه پروین اعتصامی-پ۱۹ موسسه فرهنگی و تربیتی موعود (عج) مراجعه فرمایند.

 

 

 

 

 

 

 

خروج از نسخه موبایل