نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

تاکید استاندار تهران برجمع آوری آب های سطحی و بارش ها در سفره های زیرزمینی

به گزارش خبرشهر، محمد حسین مقیمی، استاندار تهران صبح امروز ۱۵ مهرماه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه توجه به مدیریت بحران در استان تهران که بخش هایی از آن بر گسل های زلزله است اهمیت زیادی دارد گفت: لازم است از طریق شورای هماهنگی مدیریت بحران آموزش ها و آمادگی لازم برای مواجهه با بحران مورد نظر باشد تا در زمان وقوع حوادث احتمالی میزان خسارات به حداقل برسد.

وی بالا بودن تصادفات جاده ای در استان تهران را یکی از مشکلات دانست و عنوان کرد: قبل از دستیابی به راه حل های مدیریت بحران باید آموزش های پیشگیرانه در اولویت اقدامات قرار بگیرد .

مقیمی فعال تر شدن شورای هماهنگی مدیریت بحران را نیاز اساسی در استان بیان کرد و افزود: باید بتوانیم به بهره مندی از امکانات حداقلی در شهرستان ها از میزان آسیب دیدگی ها در زمان بحران بکاهیم .

استاندار تهران به آمادگی ها و اقدامات مهم و پیشگیرانه که در زمان وقوع زلزله ملارد در سال گذشته در استان تهران انجام شد اشاره کرد و گفت: شرایط فعلی پاسخگوی نیاز استان در مواجهه با بحران های احتمالی نیست اما با این وجود در جلساتی نقشه شهرستان ها برای امداد و نجات در زمان وقوع بحران بررسی و مصوب شد شهرداری ها و دهیاری ها متناسب با جمعیت خود امکاناتی تهیه کنند.

وی ادامه داد: سازمان مدیریت بحران استان تهران باید سازمانی فعال، پویا و عمل گرا باشد و به پیشگیری و آموزش قبل از هر اقدامی توجه شود .

مقیمی تجهیز نیروهای انسانی و امکانات را یکی از ضرورت های مدیریت بحران دانست و تاکید کرد: باید از امکانات موجود استفاده حداکثری شود به عنوان مثال در شهرستان ملارد بیمارستان نداشتیم اما می توانستیم از بیمارستان صحرایی موجود در تهران که سال ها بدون استفاده بود در این شهرستان بهره مند شویم.

استاندار تهران در ادامه این جلسه به موضوع مدیریت بحران و گزارش ارائه شده در خصوص سند راهبردی سیل استان تهران از سوی شرکت آبفا و شورای مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: سیلاب های تهران پس از بارش به سرعت از تهران خارج می شوند و باید زیرساخت هایی فراهم شود تا این آب ها به چرخه بهره برداری بازگردد.

وی افزود: در حال حاضر سفره های آب زیرزمینی در استان تهران به خوبی از بارش ها تغذیه نمی شوند و از عمق ۳۰۰ متری چاه ها آب برداشت می شود که سطح زیادی کاهش یافته اند و علت آن است که سفره های آب زیرزمینی از بارش ها به طور طبیعی تغذیه نمی شوند.
مقیمی تصریح کرد: باید راه حل هایی برای جبران کمبود آب چاه های زیرزمینی اتخاذ شود .

 

 

منبع: تسنیم

 

 

مطالب مرتبط:

هوای ۱۰ استان کشور “بارانی” می‌شود/ افت قابل توجه دما

خروج از نسخه موبایل