نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

معاون استاندار تهران: کمتر از ۲ درصد روستائیان ملارد زیر پوشش بیمه روستایی قرار دارند

به گزارش خبرشهر، معصومه پرندوار عصر امروز در همایش گرامیداشت روز ملی روستا و عشایر که در شهرستان ملارد برگزار شد با اشاره به اختصاص ۱۰۳ میلیارد تومان ارزش افزوده به روستاها در سال گذشته اظهار داشت: در سال جاری نیز ۱۷ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به روستاها اختصاص داده شد این درحالی است که به باور بسیاری روستا محیط مطلوبی برای زندگی روستائیان نیست.

وی ادامه داد: گلایه‌ها از عدم کمبود اعتبار در حالی است که بسیاری از روستاها از امکانات ورزشی و درمانی برخوردار شده‌اند و برای مثال روستای قمصار مشکل آب روستایی خود از طریق همین ارزش‌ افزوده برطرف کرده است بنابراین باید با رویکردی جدید و به دور از هرگونه تنگ‌نظری که ضامن حفظ شأن روستائیان نیز باشد در روستاها فعالیت کرد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استاندار تهران در ادامه با اشاره به عدم استقبال روستائیان شهرستان ملارد از طرح بیمه روستایی افزود: در مجموع از ۶۳ هزار روستایی در روستاهای ملارد تنها ۳۷۰ نفر زیر پوشش بیمه روستایی و عشایری قرار دارند.

پرندوار در پایان تصریح کرد: اگر روستائیان ۱۰ سال زیر پوشش بیمه روستایی و عشایری قرار بگیرند می‌توانند ماهانه ۶۰۰ هزار تومان بیمه بازنشستگی دریافت کنند بنابراین شورایاران و دهیاران باید برای روستائیان این موضوع را تشریح کنید که این بیمه چه مزایایی دارد.

 

 

منبع: تسنیم

 

 

مطالب مرتبط:

برگزاری جلسه طرح مزایای بیمه روستایی در فرمانداری قدس

افتتاح دفتر کارگزاری بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر در شهرستان شهریار

خروج از نسخه موبایل