نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

توجه به سلامت روحی و جسمی دانش آموزان باید مورد توجه جدی قرار گیرد

به گزارش خبرشهر، عبدالرضا فولادودند مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با اشاره به اینکه یکی از شاخصه های مهم در دانش آموزان ، سلامت جسم و روان می باشد اظهار داشت : توجه به سلامت روحی و روانی دانش آموزان باید مورد توجه  جدی قرار گیرد تا افزایش کیفیت آموزشی را به همراه داشته باشد .

وی وجود اقوام و فرهنگ های مختلف، مهاجرت و تراکم بیش از حد در شهرستان های استان تهران را از عوامل موثر در افزایش آسیب های اجتماعی در این استان دانست و افزود: باید با برنامه ریزی دقیق مناطق خطر پذیر در استان را مشخص کرده و امداد رسانی در آن مناطق متمرکز کنیم .

فولادوند با تاکید بر ضرورت آموزش خانواده و اولیای دانش آموزان ، تصریح کرد: آگاهی مقدماتی اولیا می تواند در مهار بخشی از آسیب ها بسیار کمک کند .

این مقام مسئول ، تاکید کرد: در بخش آسیب های اجتماعی باید بین پیشگیری و درمان تفکیک قائل شد و برای هر کدام برنامه ویژه داشت .

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با اشاره به اینکه کلاس های آموزش خانواده باید به تناسب مشکلات هر منطقه تدوین و برنامه ریزی گردد، خاطرنشان کرد: استفاده از مدرسین ، اساتید و مشاوران متخصص خانواده در امر آموزش اولیا می تواند در حل مشکلات آسیب های اجتماعی کمک شایانی نماید . 

 

 

منبع: اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران

 

 

مطالب مرتبط:

آموزش و پرورش به مشارکت اولیا در تمام زمینه های آموزشی ، فرهنگی و تربیتی نیازمند است .

امروز اصل مهم در آموزش و پرورش توجه به تربیت و آموزش به طور متوازن است

خروج از نسخه موبایل