نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

ظریف: جان کری در دیدارهایش ما را به باقی‌ماندن در برجام تشویق می‌کرد

به گزارش خبرشهر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با خبرنگاران در نیویورک اعلام کرد که تهران در حال نزدیک شدن به توافقی بر سر فروش نفت به کشورهای اروپایی است، صرف نظر از اینکه ایالات متحده کشورهای دیگر را به خاطر تجارت با ایران به اعمال تحریم تهدید کرده است.

به نوشته نیویورک‌تایمز، سخنان ظریف نشان می‌دهد که وی نسبت به ماه‌های اخیر در خصوص جدا شدن هم‌پیمانان سنتی آمریکا از تلاش‌های ترامپ برای قطع درآمدهای ایران، خوشبین‌تر شده است.

طبق گزارش این نشریه آمریکایی، ظریف همچنین تشدید حملات کلامی ترامپ علیه برنامه موشکی ایران و حمایت تهران از حزب‌الله، حماس و دولت سوریه را رد کرد و در پاسخ به این پرسش که آیا ایالات متحده می‌تواند با افزایش فشارها دولت کنونی ایران را سرنگون کرد، خندید.

ظریف در خصوص پرسشی در خصوص احتمال حمله آمریکا به تأسیسات کشورمان گفت: «اگر ایالات متحده باور داشت که در انجام این حملات موفق می‌شود، تاکنون چنین کاری را کرده بود.»

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در خصوص دیدارهایش با جان کری گفت: «آنچه که وی [در این دیدارها] انجام داد تشویق ما به باقی ماندن در توافق بود.»

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین در خصوص ادعاهای نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که بر این باور است که [مکان مورد ادعای نتایاهو] تأسیسات تمیز کردن فرش‌های ایرانی [قالی‌شویی] است.

 

 

منبع: تسنیم

خروج از نسخه موبایل