نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

نگرانی ترامپ از بازگشت دموکرات‌ها

به گزارش خبرشهر، رئیس جمهور آمریکا با تقدیر از عملکرد اقتصادی دولتش، درباره پیامد‌های بازگشت دموکرات‌ها به قدرت هشدار داد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پیام‌هایی در صفحه توییتر خود با نگرانی از بازگشت دموکراتها مدعی شد بهترین آمار و ارقام اقتصادی در چند دهه رقم خورده است، اگر دموکرات‌ها کنترل اوضاع را به دست بگیرند باید با ثروت‌های تازه بدست آورده خداحافظی کنید. اشتیاق مصرف کنندگان به بالاترین سطح در هفده سال گذشته رسیده است.

 

کاهش محبوبیت ترامپ
کاهش محبوبیت دونالد ترامپ و به تعبیری دقیق‌تر نارضایتی از او به شکل بی‌سابقه‌ای روند صعودی به خود گرفته است به طوری وی به تنهایی و با اختلاف درصدر نامحبوب‌ترین رئیس‌جمهور آمریکا قرار دارد.
بنابر تازه‌ترین نظرسنجی‌ها، پایین رفتن میزان محبوبیت چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا همچنان ادامه دارد.
در این باره  نتیجه نظرسنجی «مؤسسه گالوپ» در سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد که میزان محبوبیت ترامپ به ۳۷ درصد کاهش یافته است.
این نظرسنجی یک هفته بعد از آن انجام شده که «مایکل ولف» در کتاب «آتش و خشم: درون کاخ سفید ترامپ» اتهامات شدید و بی‌شماری علیه ترامپ و دولتش از جمله شکاف آشکار میان رئیس‌جمهور آمریکا و «استیو بنن» استراتژیست سابق وی مطرح کرده است.
کتاب مورد نظر، پشت پرده ۹ ماه ریاست جمهوری دونالد ترامپ را تشریح می‌کند و نویسنده در آن، چگونگی انتصاب ترامپ به سمت رئیس جمهور آمریکا را روایت کرده است.
نظرسنجی «پیو» هم نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی‌ها از عملکرد ترامپ ناراضی‌اند.
جمهوری‌خواهان نسبت به انتخابات آینده ریاست جمهوری در آمریکا(۲۰۲۰) ابراز نگرانی می‌کنند. آنها به خوبی می‌دانند که نارضایتی از ترامپ به شدت روند افزایشی به خود گرفته است. همین امر، دموکرات‌ها را برای تسخیر کاخ سفید و بازگشت دو باره به قدرت امیدوار کرده است. نظرسنجی‌ها هم نشان می‌دهد اگر «جو بایدن» و یا «برنی سندرز» به‌عنوان نامزدهای احتمالی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ در مقابل ترامپ قرار بگیرند، به راحتی می‌توانند وی را شکست دهند.

 

 

منبع: صدا و سیما

 

 

مطالب مرتبط:

چرا ظریف بهترین گزینه ایران، برای رویارویی با ترامپ در جلسه شورای امنیت است؟

ترامپ آمریکا را درک نمی‌کند

 

خروج از نسخه موبایل