نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

کمیته نظارت بر ایستگاه‌های صلواتی تشکیل شد

به گزارش خبرشهر، حمید کاظمی‌صیاد ضمن تسلیت به مناسبت آغاز ماه محرم و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، اظهار داشت: به مناسبت فرارسیدن ماه محرم هماهنگی‌های لازم با هیأت‌های مذهبی و‌ برگزارکنندگان مراسم عزاداری در سطح شهر انجام شده است.

وی بیان داشت: مدیریت شهری قدس همراه و همگام با مردم در آستانه فرارسیدن ماه محرم آماده خدمات‌رسانی مضاعف به عزاداران حسینی و شهروندان است.

معاون خدمات شهری شهرداری قدس با بیان اینکه هماهنگی برای حمل پسماندهای تر و خشک به صورت مستمر در طول شبانه‌روز و در محل‌های برگزاری مجالس عزاداری در ایام ماه محرم انجام شده است، تصریح کرد: در طول این ایام، نیروهای مازادی علاوه بر پاکبانان ایام معمول سال، حفظ نظافت شهری را بر عهده دارند.

کاظمی‌صیاد مطرح کرد: معاونت خدمات شهری دستورالعملی را در خصوص مدیریت پسماندها و حفظ نظافت شهری در نظر گرفته و در آن سعی شده به اختصار مباحث مربوط به مدیریت پسماند، ایمنی، ضوابط زیباسازی و… گنجانده شود. بر این اساس محیط شهری در این ایام همچون سایر ایام سال پاکیزه و پویا نگه داشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای برپایی ایستگاه‌های صلواتی، باید کلیه ضوابط ایمنی، آتش‌نشانی، ترافیکی و ضوابط بیست‌گانه مبلمان شهری رعایت شود، افزود: بر همین اساس، کمیته نظارت بر ایستگاه‌های صلواتی تشکیل شده است تا این ایستگاه‌ها مشکلاتی برای مردم ایجاد نکنند و در صورت بروز مشکل، تذکرات لازم اعلام و مسائل در اسرع زمان رفع شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قدس خاطرنشان کرد: همچنین جهت سهولت عزاداران گرامی، کیسه های زباله بین هیئات و ایستگاه های صلواتی توزیع می شود تا زباله های حاصل از نذورات به شکل مطلوب جمع آوری شود.

 

 

منبع: شهرداری قدس

 

 

مطالب مرتبط:

انتخاب روسای کمیسیونهای تخصصی شورای اسلامی شهر قدس

اعزام بیش از ۱۲۵ مبلغ مذهبی به ملارد در ایام محرم

 

خروج از نسخه موبایل