نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

برگزاری دهمین دوره مسابقات تنیس روی میز ویژه اعضای نظام پزشکی به میزبانی شهریار

به گزارش خبرشهر، دکتر فرشاد نوری‌نژاد معاونت رفاهی سازمان نظام پزشکی شهریار در این باره اظهار کرد: این مسابقات امسال با حضور ۳۵ نفر از آقایان در قالب ۶ تیم و ۱۵ نفر از بانوان به صورت آزاد برگزار شد. این دهمین سالی است که این مسابقات به همت دکتر شهرام اکرمی ریاست انجمن تنیس روی میز پزشکان و سازمان نظام پزشکی کل کشور برگزار می گردد.

وی در مورد نقش ورزش در سلامت جامعه گفت: ورزش، روش زندگی سالم و تغذیه از ارکان مهم تندرستی هستند و پزشکان با شرکت در این گونه مسابقات، جایگاه مهم ورزش را در سلامتی جامعه گوشزد می کنند.

نوری‌نژاد افزود: مسابقات امسال با حضور پیشکسوتانی مثل دکتر شهرام اکرمی، دکتر حسین نجفی قهرمان جهانی دوره قبل و ناصر دهقان‌پور قهرمان تنیس روی میز معلولان برگزار می شود که حضورشان موجب ارتقا سطح این مسابقات است و باعث مسرت و خوشحالی ماست که در این دوره میزبان این عزیزان باشیم.

همچنین دکتر شهرام عابدینی مسئول برگزاری مسابقه تنیس روی میز پزشکان به نمایندگی از نظام پزشکی شهریار گفت: هدف از برگزاری این مسابقات ایجاد نشاط و شادی بین پزشکان و ترویج روحیه و اخلاق ورزشی در جامعه است. امیدواریم با ادامه این روند بتوانیم گام مثبتی در بهبود سلامت جامعه و رفاه پزشکان برداریم.

دکتر حسین نجفی قهرمان جهانی تنیس روی میز پزشکان کشور که در این دوره از مسابقات نیز حضور داشت، ضمن تشکر از رئیس انجمن تنیس روی میز پزشکان که عهده دار برپایی این مسابقات بود، خاطر نشان کرد: پیش از این سازمان نظام پزشکی کل کشور حمایت بیشتری از این مسابقات می‌کرد، اما چند سال اخیر عملا نقش چندانی در برگزاری این مسابقات نداشته و بخش اعظم این کار را انجمن تنیس روی میز پزشکان کشور انجام داده است. قطعا هیچ تشویقی برای بیماران بالاتر از این نیست که پزشکان ورزشکار باشند و مردم شاهد این باشند که پزشکانشان در مسابقات ورزشی شرکت می کنند و سالم هستند. این حرکت ورزشی در جامعه ی پزشکی باعث می شود مردم بهتر به توصیه ی پزشکان برای ورزش کردن عمل کنند. در حال حاضر یکی از بزرگترین مشکلات جامعه ی ما کم تحرکی ست که باعث بالا رفتن وزن و متعاقب آن افزایش فشار خون می شود. من فکر می کنم فشار خون به عنوان یک قاتل خاموش در کنار مردم زندگی می کند و مطمئنا ورزش کردن باعث کاهش فشار خون شده و جامعه را به سمت سلامتی پیش می برد.

وی گفت: توقع ما از سازمان نظام پزشکی کل کشور این است که به ورزش پزشکان اهمیت بیشتری بدهد. ما تجربه المپیادهای سراسری پزشکان را در سال های ۹۰ و ۹۱ داشته ایم ولیکن ادامه پیدا نکرده و تکرار نشده است.

وی اظهار امیدواری کرد با توجه به اینکه مسابقات جهانی پزشکان در تمامی رشته های ورزشی هر ساله برگزار می‌شود، شایسته است تا سازمان نظام پزشکی به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده نسبت به تشکیل تیم های حرفه ای و اعزام ایشان به مسابقات جهانی اقدام نماید.

نتایج مسابقه ی تنیس روی میز کشوری پزشکان که روز جمعه مورخ ۱۴ شهریور ماه برگزار شد به شرح زیر است:

 

نتایج مسابقات تیمی آقایان:

-مقام اول تیمی تیم آذربایجان شرقی: حسین نجفی، میثم رستمی، فرهاد واعظ زاده, عادل کریم لو و احد بزازیان
-مقام دوم تیمی تیم شهریار: حسن طاهری، شهرام عابدینی، مجید ملاحسینی و بهزاد شهرجردی
-مقام مشترک سوم لرستان و تهران ب: تیم لرستان: محسن اسدبیگی، محسن میراسماعیلی، امیر افخم رضایی و احسان نظری – تیم تهران ب: شهرام اکرمی، دکتر محمدرضا کمره ای، ناصر دهقان‌پور

 

نتایج انفرادی آقایان:

مقام اول حسین نجفی – دندانپزشک
مقام دوم حسن طاهری – پزشک عمومی
مقام سوم مشترک بهزاد شهرجردی  متخصص گوش و حلق و بینی و مجید ملاحسینی  پزشک عمومی

شهرام عابدینی به عنوان بازیکن اخلاق مسابقات و محسن میراسماعیلی به عنوان بازیکن برتر این مسابقات معرفی شدند.

نتایج انفردای بانوان:

مقام اول ربابه جوهرچی
مقام دوم منصوره سادات رضویان
مقام سوم فرانک صالحی

 

 

منبع: تسنیم

 

 

مطالب مرتبط:

مسابقات شنای آتش نشانان استان تهران میزبانی شهرستان شهریار برگزار شد

هم اکنون صبح و نشاط در شهریار

خروج از نسخه موبایل