نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

مهم ترین اخبار جهان

به گزارش خبرشهر، مهم ترین عناوین خبری ۱۲ ساعت گذشته به شرح زیر است:

 

 

 

ایران
// ایران درخواست فرانسه را برای مذاکرات جامع درباره پرونده هسته ای رد کرد.
// وزارت امور خارجه ایران: دور جدید گفتگو‌های دو جانبه ایران و انگلیس روز شنبه دهم شهریور در تهران برگزار می‌شود.
// حسین امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ ادله اطمینان بخشی مبنی بر شهادت امام موسی صدر در دست نیست. انتظار می‌رود شخصیت‌های موثر در لیبی و لبنان، بار دیگر نسبت به تعیین سرنوشت امام موسی صدر اقدام جدی و ” کمیته فعال و ویژه ای” را مامور تحقق این مسئله مهم کنند.

 

 

 

چین
//سخنگوی وزارت امورخارجه چین: پکن آماده همکاری و گسترش مناسبات اقتصادی با کشور‌های آفریقایی است و از توسعه مناسبات دو جانبه و چند جانبه با قاره سیاه استقبال می‌کند.
// طوفان و بارش‌های موسمی شدید سبب جاری شدن سیل در بخش‌هایی از چین شده است.

 

 

 

 

آلمان
// صدراعظم آلمان به نیجریه سفر کرده است. گفتگو درباره چالش‌های اصلی قاره آفریقا و مشکل مهاجرت از مهمترین محور‌های دیدار مرکل با سران سه کشور نیجریه؛ سنگال و غناست.

 

 

اتحادیه اروپا
// مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: تلاش ما برای حفظ توافق هسته‌ای ایران ادامه دارد. ایران همچنان در حال تبعیت از تعهدات هسته‌ای خود است و این خبر خوبی است.

 

 

 

آفریقای مرکزی
// اتحادیه آفریقا اعلام کرد: نمایندگان ۱۴ گروه مسلح فعال در جمهوری آفریقای مرکزی و این اتحادیه پنجشنبه شب به ” نشست ” خود در غرب این کشور که مثبت ارزیابی شد، پایان دادند.

 

 

 

آمریکا
// آمریکا، روسیه را به دفاع از دولت سوریه در حمله به ادلب متهم کرد.
// آمریکا در بیانیه‌ای از قطع کمک‌ها به آژانس کمک رسان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) خبر داد.

 

 

 

بروندی
// گروه بین المللی بحران‌ها هشدار داد بحران سیاسی و امنیتی که از سه سال قبل در بروندی ادامه دارد به اقتصاد این کشور ضربه سختی وارد و پیشرفت اجتماعی اقتصادی ناچیزی که در دهه قبل حاصل شد، تضعیف کرده است.

 

 

 

یونان
// سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان اعلام کرد:سازمان ملل از وضعیت مهاجران در یونان نگران است و از این کشور خواست به روند انتقال متقاضیان پناهندگی که در جزایر دریای اژه نگهداری می‌شوند، سرعت بخشد.

 

 

 

آلمان – اتریش
// ­وزرای امور خارجه آلمان و اتریش درباره طرح بازنگری در مرزبندی میان صربستان و کوزوو ابراز نگرانی کردند. چشم انداز بازنگری در تعیین خطوط مرزی میان صربستان و کوزوو، با واکنش‌های تردیدآمیز برخی کشور‌های اروپایی روبرو شده است.

 

 

 

نیکاراگوئه
// مرکز حقوق بشر نیکاراگوئه اعلام کرد: دولت این کشور هیئت سازمان ملل را که برای بررسی موارد نقض حقوق بشر به نیکاراگوئه اعزام شده بود، از خاک این کشور اخراج کرد.

 

 

 

دونتسک
// مقامات مسئول در جمهوری خودمختار دونتسک اعلام کردند: در انفجاری که روز جمعه در رستورانی در مرکز این جمهوری به وقوع پیوست؛ الکساندر زاخارچنکو رئیس جمهوری خودمختار دونتسک کشته شد. در پی این حادثه در این جمهوری حالت فوق العاده اعلام و مرز‌های آن بسته شد دمیتری تراپژنیکوف، معاون نخست وزیر این جمهوری، به عنوان جانشین وی انتخاب شد.

 

 

 

روسیه
// رییس جمهور روسیه در واکنش به ترور الکساندرو زاخارچنکو رییس جمهوری خودمختار دونتسک گفت: این حادثه تلاش برای بی ثبات کردن اوضاع منطقه و به زانو درآوردن مردم منطقه دونباس است.

 

 

 

قطر
// وزارت امور خارجه قطر اعلام کرد: پیگیر گزارش‌های رسانه‌ای هستیم که در آن‌ها از حمایت‌های امارات از شرکت‌های اسرائیلی برای جاسوسی خبر داده شده است.

 

 

 

لبنان
// رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد هرگونه حمله به سوریه اقدامی ناموفق و به نوعی عقبگرد در امور خواهد بود. نبیه بری بر اتخاذ تدابیر برای رایزنی آن دسته از نهاد‌های بین المللی که به نوعی با پرونده ربوده شدن امام موسی صدر در ارتباط هستند تاکید کرد.
// نبیه بری: دستاوردهای مقاومت مرهون حمایت های همیشگی ایران است

 

 

 

 

فلسطین
// وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: در درگیری‌های روز جمعه در شرق نوار غزه چهل غیر نظامی زخمی شدند.

 

 

 

 

ترکیه
// ترکیه به طور رسمی گروه موسوم به هیئت تحریر الشام در سوریه را گروهی تروریستی اعلام کرد و نام این گروه را به عنوان نامی برگرفته از جبهه النصره، در فهرست تروریسم قرار داد.

 

 

 

 

لیبی
// شرکت هواپیمایی لیبی اعلام کرد: درگیری‌ها در این کشور موجب بسته شدن فرودگاه طرابلس شده است.

 

 

 

 

فرانسه
// ­بر اساس نظرسنجی، که موسسه «ب و آ-اورانژ» آن را به سفارش شبکه تلویزیونی «ار ت. ال» و روزنامه «لا تریبون» انجام داد، میزان محبوبیت رئیس جمهوری فرانسه به ۳۴ درصد کاهش یافته است. به طوری که در حال حاضر، دو سوم مردم فرانسه نظر مساعدی در مورد رئیس جمهور خود ندارند.
.
.
منبع: صدا و سیما
.
.
مطالب مرتبط:
ترامپ: حالا می‌پرسند ایران جان سالم به‌در می‌برد؟
وحشت در کاخ سفید؛ دونالد ترامپ رفتنی شد؟
خروج از نسخه موبایل