نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

راه امام (ره)، می‌تواند منجی کشور باشد

به گزارش خبرشهر، در مراسم تجدید میثاق دولت دوازدهم با آرمان‌های امام راحل تصریح کرد: امروز یکی از روزهای مشکل و سخت کشور عزیز ایران در برابر توطئه بیگانگان است اما راه امام می تواند منجی کشور و مردم باشد.
آقای روحانی که در مرقد مطهر امام خمینی (ره) سخن می گفت افزود: همانطور که امام (ره) تکیه اش به مردم بود، خلف صالح او مقام معظم رهبری نیز تکیه اش به مردم است.
وی گفت: امروز روزی نیست که بخواهیم باری را که بر دوش داریم بر دوش دیگری بیفکنیم، به هم باید یاری برسانیم، تنها گذاشتن دولت و در این فکر بودن که کسی می تواند حساب خود را از حساب دولت جدا کند اشتباهی محض و نابخشودنی است.
آقای روحانی افزود: نهادهای روحانیت، دین و دولت در کنار یکدیگر هستند و حاکمیت، دولت و نظام نمی توانند از هم فاصله داشته باشند.
وی گفت: فقاهت و ولایت، حوزه های علمیه و روحانیت از آغاز انقلاب در کنار دولت بودند و دولت نیز در مسیر و راه ارشادات آنها حرکت کرده است.
رئیس جمهور افزود: هیچ کس نمی تواند به دریا قدم بگذارد و انتظار آن داشته باشد که پایش خیس نشود و یا بدتر پایش را در دریا بگذارد و خیس شدن پایش را منکر شود همه باهم هستیم و آرمان بزرگ انقلاب هدف همه ماست.
وی با اشاره به مشکلات جامعه، کشور و توطئه بیگانگان گفت: ایستادگی و استقامت در برابر آنها، وظیفه همه ماست و بی تردید با وحدت و یگانگی به خوبی از این مشکلات عبور خواهیم کرد.

ضرورت بازخوانی کلام و راه امام در شرایط کنونی

رئیس جمهور با اشاره به آغاز هفته دولت و تجدید پیمان اعضای دولت با آرمانهای امام راحل (ره) گفت : امیدواریم بتوانیم رهرو و پیرو راه امام عزیزمان باشیم.
آقای روحانی که در حرم مطهر امام راحل سخن می گفت افزود : در شرایط فعلی کشور و منطقه و جهان ضروری است بار دیگر کلام امام ، راه امام ، و سیره امام را بازخوانی کنیم .
وی افزود : امام عزیز و بزرگوارمان راه و مسیر امید را به همه ما آموخت .
رئیس جمهور افزود : او سراسر وجود و کلامش امید به آینده بود و اگر این روحیه امیدوارانه را نداشت نمی توانست با یاران اندکی نهضت عظیم و بزرگش را آغاز کند .
آقای روحانی با بیان اینکه اگر او امیدوار نبود نمی توانست ده ماه حبس و حصر را با کمال نشاط و سرزندگی طی کند افزود : اگر او امیدوار نبود نمی توانست ۱۴ سال تبعید را تحمل کند و نمی توانست انقلاب را از معبرهای بسیار خطرناک بویژه در سالهای اولیه عبور دهد و تجاوز متجاوزان را از سرزمین ما دفع و رفع کند و بتواند همانگونه که انقلاب را رهبری کرد برای نظام هم معماری بزرگ باشد .
وی گفت : او در سایه حسن ظن به خداوند و مردم توانست همواره امیدوارانه حرکت کند .
آقای روحانی اضافه کرد : ایمان قوی او به خداوند مایه امیدواری او در مسیر و راهش بود و از طرف دیگر باور به قدرت مردم و ایمان به توانمندی ملت بزرگ ایران یعنی حسن ظن به ملت .
رئیس جمهور گفت : او در همه مشکلات و سختی ها بعد از خداوند دستش به سوی ملت خودش دراز بود و از مردم استمداد می خواست و از مردم می خواست تا بار سنگین ادامه راه انقلاب را بر دوش کشند زیرا او می دانست ملت بزرگ ایران با فرهنگ کهن و با ایمان به خداوند و روحیه ایثار می تواند به خوبی از همه مشکلات عبور کند .
وی تصریح کرد : او هیچگاه نگفت همه با من ، او همیشه گفت همه با هم .
رئیس جمهور گفت : او خواست تا همه اقشار و اقوام و افکار و سلایق درکنار یکدیگر باشند و همه جمعیت ها و نهادها و مردم برای رسیدن به اهداف بلندشان در کنار یکدیگر قرار گیرند .

تلاش می کنیم از مشکلات مردم بکاهیم

رئیس جمهور با تاکید بر وقوف دولت بر درد و رنج و مشکلات مردم، گفت: همه تلاشمان را به کار می گیریم تا از مشکلات مردم بکاهیم.
آقای روحانی در ادامه سخنان خود در مراسم تجدید میثاق هیئت دولت با آرمان های امام راحل افزود : در هفته دولت انتظار من از همه دولتمردان آن است که تلاش و زحمات یک ساله گذشته را برای مردم تشریح کنند و طرح هایی را که در هفته دولت افتتاح می شود برای مردم تبیین کنند.
رئیس جمهور گفت: ما به درد و رنج و مشکلات مردم واقفیم و همه تلاش های ما برای آن است که از این مشکلات بکاهیم و هیچ تردیدی در پیروزی نهایی این ملت در برابر دشمنانمان نداریم.
آقای روحانی خاطرنشان کرد: ما توانستیم با وحدت، اتحاد و استقامت تلاش لابی های صهیونیستی را در سالن های مجلس سنا و همچنین مجلس نمایندگان امریکا خنثی و توطئه های امریکا را در سالن اجلاس شورای امنیت سازمان ملل خنثی کنیم و توانستیم اتهامات آنها را در افکار عمومی جهانی بزداییم.
رئیس جمهور ادامه داد: همچنین ما توانستیم توطئه های آنها را در دل آژانس بین المللی انرژی اتمی خنثی کنیم، این ملت همان ملت است و به خوبی خواهد توانست از همه مشکلات سرفرازانه عبور کند.
آقای روحانی افزود: امروز با امام مان عهد می بندیم، او مردم سالاری دینی را به ما یاد داد و به ما گفت در برابر مردم که ولی نعمت شما هستند باید خدمتگزار باشید.
رئیس جمهور ادامه داد: ما بار دیگر با امام مان و آرمان هایش عهد می بندیم که برای خدمت به مردم کمرها و کمربندهای خود را مستحکم تر ببندیم و مطمئنیم خداوند یار و ناصر این ملت بزرگ خواهد بود.
آقای روحانی یادآور شد: از شهدای بزرگ کشورمان چون شهیدان رجایی، باهنر، مطهری و بهشتی و نیز از آیت الله هاشمی رفسنجانی یاد می کنیم که جای همه آنها در این روزها خالی است.
رئیس جمهور گفت: آنها نیستند اما فرزندان و شاگردان آنها بی تردید بار سنگین مسئولیت را امروز بر دوش خواهند کشید.
آقای روحانی افزود: درود و سلام و صلوات ما بر روح بلند امام مان، فرزندان گرامی و خاندان شان باد و برای همه شاگردان و یاران و همچنین یادگار امام حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی آرزوی توفیق می کنیم که بتوانیم راه امام را همواره زنده و مستمر باقی نگاه داریم.

منبع: صدا و سیما

مطالب مرتبط:

آیا ظریف و روحانی می توانند به اروپا اعتماد کنند؟

روحانی دو قانون جدید ابلاغ کرد

سخنرانی روحانی معجزه کرد

خروج از نسخه موبایل