نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

برخی بانک‌های آمریکایی به تحریم مالی ایران “نه” گفتند

به گزارش خبرشهر، نشریه واشنگتن فری بیکن در گزارشی نوشت: دو بانک برجسته آمریکایی به پایان دادن به دسترسی های مالی ایران متعهد نیستند.
نشریه واشنگتن فری بیکن دریافت دو نهاد مالی بلندپایه آمریکایی به قطع دسترسی ایران به بازارهای مالی بین المللی متعهد نخواهند بود، موضوعی که سنگ بنای تحریم های جدید دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را در قبال ایران تشکیل می دهد.
این موضوع به نوبه خود سبب تشدید نگرانی ها در میان مقامات آمریکایی در ارتباط با تلاش های کشورهای اروپایی و هم پیمانان منطقه ای ایران برای دور زدن تحریم های جدید آمریکا در آستانه فرا رسیدن چهارم نوامبر (۱۳ آبان) ، روز اجرای ضرب الاجل، شده است.
جی پی مورگان و سیتی بنک، دو نهاد مالی بلندپایه آمریکایی، که در شبکه مالی سوئیفت حضور دارند، شبکه ای که سبب تسهیل مراودات بانکی در سطح بین المللی می شود، از پاسخ دادن به سوال فری بیکن در این باره که آیا آن ها قصد دارند دسترسی ایران از این شبکه قطع کنند و به تحریم های اعمال شده از سوی دونالد ترامپ پایبند باشند، پاسخ ندادند.
هر دو بانک می توانند نقشی محوری در تضمین این موضوع ایفا کنند که سوئیفت و اعضای آن به تحریم های جدید متعهد باقی خواهند ماند، تحریم هایی که بانک مرکزی ایران و شبکه های زیرساختی حیاتی آن را هدف قرار می دهد.

مقامات بلندپایه آمریکایی و رهبران کنگره در حال فشار آوردن به بانک های جهانی، از جمله بانک های مستقر در آمریکا هستند تا آن ها دسترسی ایران را به نظام مالی جهانی به ویژه از طریق سوئیفت، قطع کنند.

منبع: صدا و سیما

مطالب مرتبط:

تحریم‌های آمریکا علیه ایران غیرقانونی است

تصمیم جدید آمریکا در مورد تحریم های ایران

شرط مردم برای مقاومت در برابر تحریم‌ها + نمودار

خروج از نسخه موبایل