نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

آخرین جلسه هماهنگی عرضه دام درعید قربان برگزار شد

به گزارش خبرشهر،  آخرین جلسه هماهنگی عرضه دام درعید قربان با حضور نمایندگان دامپزشکی کشور، میادین میوه و تره بار، مدیرکل دامپزشکی استان تهران ومعاون سازمان جهاد کشاورزی استان و سایر دستگاه های ذیربط برگزار شد.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران در آستانه عید قربان ضمن هشدار در خصوص هرگونه ذبح غیربهداشتی دام در معابر و اماکن غیرمجازگفت: بیش از صد جایگاه عرضه بهداشتی دام در استان تهران تعیین شده است.

وی با بیان مخاطرات احتمالی ناشی از سرایت بیماری های مشترک دامی که در اثر ذبح غیر بهداشتی دام اتفاق می افتد، تصریح کرد: اداره کل دامپزشکی استان در راستای اعمال وظایف ذاتی خود که همانا تامین سلامت جمعی در حوزه دامپزشکی است با بهره گیری از توان کارشناسان متخصص خود همواره می کوشد خدمتگزار و حافظ امنیت غذایی عموم مردم باشد.

برائی نژاد با اشاره به خدمات قابل ارائه در خصوص ذبح بهداشتی در اماکن تعیین شده و هم چنین کشتارگاه های مجاز در ایام عید قربان افزود:کلیه نظارت های بهداشتی وذبح شرعی لازم قبل،حین و پس از کشتار دام با حضور ۳۵۰ بازرسان و ناظرین بهداشتی و ۸۵ روحانی که آموزش دیده و تجهیزات در اختیار دارند در این محل ها به صورت رایگان ارائه خواهد شد؛ افزون بر اینکه سامانه ارتباط مردمی ۱۵۱۲ نیز در این خصوص آماده خدمت رسانی به شهروندان است.

به گفته مدیرکل دامپزشکی استان تهران یک تیم خبری به همراه یک تیم ناظر از مراکز عرضه در سه منطقه تهران در روز عید قربان بازدید کرده و روند عرضه و ذبح دام را مورد بررسی قرار می دهند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از تکمیل ظرفیت جایگاه های درنظر گرفته شده برای عرضه دام گفت و افزود: ۷۳نفر برای این موضوع معرفی شدند که ۴۶ نفر به عقد قرارداد رسیدند و بقیه در تامین دام مشارکت خواهند داشت.

مدیرکل پشتیبانی امور دام نیز آمادگی خود را برای عرضه لاشه گوشت وارداتی به میزان موردنیازدرسطح مراکزعرضه همچنین ۲۰ دستگاه کامیون گردشی اعلام کرد.

نشست خبری رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و رییس سازمان دامپزشکی کشور، تبلیغات بیلبوردی در سطح شهر و پخش تراکت های توصیه های بهداشتی ازجمله فعالیت های صورت گرفته برای اطلاع رسانی هرچه بهتر برگزارشدن مراسم عید قربان و روز عرفه بود.

منبع:  جهاد کشاورزی استان تهران

مطالب مرتبط:

آمادگی عرضه ۶۰ هزار راس دام زنده در عید قربان

خروج از نسخه موبایل