نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

ملت ایران در برابر توطئه های آمریکا بیدار است

به گزارش خبرشهر،  لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در آغاز جلسه علنی مجلس ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) و نیز گرامیداشت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی به سالروز کودتای ۲۸ مرداد اشاره کرد و افزود : این روز مظهر مداخله امریکا در ایران است .
وی اضافه کرد: امریکا در جریان کودتای ۲۸ مرداد برای چند دهه ایران را درگیر دیکتاتوری کرد و امروز این کشور با کارنامه تاریک خود تلاش می کند با ابزار هسته ای ایران به شکل دیگر به بهانه امنیت منطقه و جهان ، بر ایران سیطره پیدا کند.
لاریجانی گفت: شاهدیم که امریکا از طریق ایران هراسی و تولید نگرانی و سوء استفاده از ضعف فکری و وابستگی کشورهای منطقه چگونه ثروت منطقه را به غارت برده است.
رئیس مجلس همچنین تأکید کرد: امریکا قادر نیست با مانور احمقانه فضای جامعه را به دست گیرد و ملت ایران با هوشیاری، قدرت و همچنین راهنمایی ها و تدابیر مقام معظم رهبری بار دیگر توطئه های آنها را خنثی خواهد کرد.

موافقت نامه خزر مربوط به تحدید حدود نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: موافقت نامه خزر مربوط به تحدید حدود نیست، بلکه این توافق درخصوص شرایط نظامی و مسائل محیط زیستی دریای خزر است.
لاریجانی در نشست علنی امروز بعد از اخطارهایی که نمایندگان درخصوص موضوع دریای خزر بیان کردند، اظهار داشت: در مورد بحث دریای خزر غوغایی که به پا می کنند، یک بحث است ولی تا جایی که من اطلاع دارم این موضوع مربوط به تحدید حدود نیست.
وی اضافه کرد: این موافقت نامه مربوط به شرایط نظامی، مسائل محیط زیست و این جنس کارها در دریای خزر است.
لاریجانی افزود: ضمناً همانطور که آقای قاضی پور و دوستان دیگر گفتند، مراحل قانونی این موافقت نامه باید طی شود.
وی تصریح کرد: موافقت نامه باید به مجلس بیاید و این امضا، اولیه بوده و لایحه آن به مجلس می آید و در آن زمان بحث های لازم صورت می گیرد.

خبر تکمیلی ارسال می شود

منبع: صدا و سیما

مطالب مرتبط:

کنایه توئیتری علی ربیعی به لاریجانی +عکس

لاریجانی: دشمن علیه ایران لشکر «کت و شلواری» به راه انداخته است

خروج از نسخه موبایل