نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

کشف ۵۰۰ میلیارد قاچاق در غرب استان تهران

به گزارش خبرشهر،  سردار محسن خانچرلی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه خبرنگاران همیشه همراه ما بوده و به نوعی عملکرد و اقتدار نیروی انتظامی در سایه اقدمات اصحاب رسانه است اظهار داشت: احساس امنیت از خود امنیت بالاتر است که اصحاب رسانه نقش موثری در ایجاد چنین احساسی در سطح جامعه دارند.

وی سپس بیان کرد: در روزهای اخیر طرح‌های امنیت اجتماعی در شش شهرستان تابعه انجام شده که توفیقات خوبی در زمینه کشف مواد مخدر، دستگیری سارقان  و غیره رخ داده ضمن اینکه تماس روزانه مردم با ۱۱۰ بیش از ۱۲۰۰ برابر شده که در ۴ ماه گذشته بیش از ۶۴۰ هزار تماس و ۲۷۲ هزار مأموریت داشتیم که حکایت از رشد ۵۴ درصدی در این حوزه دارد.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران با بیان اینکه در مورد فوریت‌های ۱۹۷ نیز با ۱۳ درصد کاهش شکایات مواجه بودیم که به جهت افزایش آموزش نیروها و تکریم ارباب رجوع  محقق شد افزود: در زمینه تصادفات فوتی در ۴ ماه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد کاهش را شاهد بودیم.

خانچرلی تصریح کرد: ۴۵۶ طرح امنیت محله‌محور اجرا شده است، به علاوه با تلاش و رصد شبانه‌روزی تاکنون بیش از ۷ تن انواع مواد مخدر کشف شده که این کشفیات ۳درصد افزایش نشان می‌دهد و ۴ هزار نفر نیز در این رابطه که عمدتا خرده‌فروش هستند و تعدادی نیز در قالب باند دستگیر و تحویل مقام قضایی شدند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری بیش از ۳۷۰۰ معتاد متجاهر نیز جمع‌آوری و تحویل مراکز درمانی شده گفت: در مورد اتباع بیگانه با توجه به حضور ۱۵۰ هزار نفری این افراد در غرب تهران که حدود ۴۲۰۰ نفر فاقد مجوز بودند طبق قانون جمع‌آوری و از کشور خارج شدند که برخی از این افراد متکدیان بودند.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران همچنین ادامه داد: در حوزه جریان سایبری نزدیک به ۳۲۰ مورد با افزایش ۱۰۰ درصدی گزارش داشتیم که متأسفانه این جرایم در حال افزایش است و در این راستا به دنبال این هستیم که در کلانتری‌ها و مراکز مختلف تابع این استان دفاتر پلیس فتا را برقرار کنیم.

خانچرلی در ادامه با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب در زمینه مبارزه با قاچاق عنوان کرد: نزدیک به ۵۰۰ میلیارد ریال تا به امروز کشفیات قاچاق در غرب استان تهران داشتیم که ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است، همچنین ۱۳۵۰۰ صنف مورد بازدید قرار گرفته که از این تعداد ۲۱۷۰ صنف به دلیل تخلفاتی که داشتند اخطار پلمب گرفته و یا اقدام شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مراکز مشاوره تاکنون بیش از نیمی از پرونده‌هایی که ارجاع شده به سازش رسیده و به دنبال ایجاد مراکز مشاوره در تمام کلانتری‌های این مجموعه هستیم تا مردم بتوانند خدمات مطلوب‌تری دریافت کنند ضمن اینکه در هفته ناجا نیز مرکز مشاوره اسلامشهر افتتاح می‌شود.

منبع: تسنیم

مطالب مرتبط:

انبارهای احتمالی احتکار اجناس و کالاهای قاچاق در غرب تهران منهدم می‌شود

انبارهای احتمالی احتکار اجناس و کالاهای قاچاق در غرب تهران منهدم می‌شود

خروج از نسخه موبایل